۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۸۵۵۴۳

وحدت و اطاعت دو پیام برجسته غدیر

وحدت و اطاعت دو پیام برجسته غدیر
حجت الاسلام خداداد گفت: خداوند در هیچ زمانی انتخاب و انتصاب نمایندگان الهی را بدست مخلوق خود قرار نداده است که این نشان دهنده اهمیت ولایت و حاکمیت دینی و سیاسی است.

حجت الاسلام مهدی خداداد مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبر گزاری رسا در موضوع پیام و اهداف عید غدیر خم گفت: مسئله مهم در واقعه غدیر خم این است که این واقعه صرفا یک رخداد تاریخی نیست بلکه غدیر و انتخاب امیرالمومنین به عنوان رهبری جامعه مسلمین یک جریان و اندیشه است که این اندیشه باید روز به روز در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: تمامی مسلمانان به هر طرق ممکن جریان غدیر را در جامعه اسلامی پر رنگ و زنده نگه دارند و این حقیقت را به گوش همه برسانند زیرا جریان غدیر خم یکی از اعیاد اسلامی و موجب فخر اسلام است که آیات و روایت متعددی بر آن نازل شده است.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر به واقعه غدیر و رخداد های بعد از آن تا زمان غیبت امام زمان (ع) و حتی بعد از انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم متوجه پیام های ارزنده این اندیشه خواهیم شد.

حجت الاسلام مهدی خداداد ادامه داد: اولین پیام و درس عید غدیر آن است که خداوند رهبری دینی و سیاسی امت اسلامی را فقط محصور به انتخاب خود کرده است و در اختیار او قرار دارد که مردم نمی توانند در مقابل این امر الهی با ایجاد اجماع و شورا مقابله کنند.

وی اظهار داشت: خداوند متعال در هیچ زمانی انتخاب و انتصاب نمایندگان الهی را بدست مخلوق خود قرار نداده است که این نشان دهنده اهمیت ولایت و حاکمیت دینی و سیاسی می باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دومین پیام جریان عید غدیر خم توجه به مسئله وحدت بین مسلمین می باشد و از پیام های دیگر این اندیشه می توان به اطاعت بلافصل از امام خود اشاره کرد که در بروز فتنه های مختلف فقط با رهنمود های امام امکان در امان ماندن از خطر وجود دارد.

وی گفت: زندگی سیاسی و دینی باید به گونه ای باشد که یک روی آن وحدت باشد و روی دیگر ولادت خداوند که در آن افراط و تفریط صورت نگیرد تا موجب از هم گسیختگی جوامع اسلامی شود و اگر به سیره امام راحل و مقام معظم رهبری توجه کنیم اهمین موضوع وحدت و ولایت را درک می کنیم.

سینا ریاحی
ارسال نظرات