۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۸۵۷۱۵
امام جمعه موقت کاشان:

دشمنی با اهل بیت به منزله ایستادگی در برابر «توحید» است

دشمنی با اهل بیت به منزله ایستادگی در برابر «توحید» است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی گفت: کسانی که با اهل بیت(ع) دشمنی دارند و مقام ولایت و امامت را نمی‌پذیرند در واقع در مقابل توحید ایستاده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در مراسم جشن عید سعید غدیر خم که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد، با تبریک ولایت امیرمؤمنان(ع)، گفت: در بین اعیاد اسلامی، عید غدیر خم عیدالله اکبر و عید ولایت و امامت است.

وی افزود: کسانی که با اهل بیت(ع) دشمنی می‌کنند و مقام ولایت و امامت را نمی‌پذیرند در واقع در مقابل توحید ایستاده و با توحید مقابله می‌کنند، از این رو هدایت الهی شامل آن‌ها نخواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه حداقل وظیفه ما پیروان ولایت و امامت امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت(ع) داشتن معرفت به مقام ولایت و امامت است، گفت: تمام ویژگی‌هایی که برای مقام نبوت و رسالت است برای مقام امامت نیز وجود دارد.

وی در ادامه به برخی از ویژگی ها و مشترکات بین مقام نبوت و امامت اشاره کرد و ادامه داد: هر دو مقام عصمت و معصوم دارند و هر دو دارای علم الهی و الدونی هستند و دارای معجزه و کرامات و اعجاز الهی بوده و افضل الناس و از همه مردم بهتر هستند و هیچکس قابل مقایسه با آن‌ها نیست.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه دلیل لزوم نصب امام مانند دلیل نصب پیامبر است و به همان دلیلی که پیامبر باید در بین مردم باشد به همان دلیل امام باید در بین مردم باشد، افزود: امام نمی‌تواند استعفا بدهد همانگونه که در بحث نبوت نیز استعفا وجود ندارد و هیچکس پیامبر و امام را نمی‌تواند عزل کند، چرا که مقام الهی است و تشریفاتی نیست.

امام جمعه موقت کاشان گفت: در مقام امامت و نبوت سن خاصی مطرح نیست و پذیرش و عدم پذیرش پیامبر و امام از سوی مردم هیچ تأثیری ندارد و پذیرش و عدم پذیرش پیامبر و امام از سوی مردم هیچ تاثیری ندارد، چرا که مقام نبوت و امامت که دارای دو شرط علم و عصمت است انتخابی نیست.

وی ادامه داد: همانگونه که پیامبر واسطه فیض الهی بین خدا و مردم است، همانگونه نیزامام واسطه فیض الهی است و همه جهان سر سفره امام زمان هستند و به برکت حضرت روزی می‌خورند و هر دو واجب الطاعة هستند.

به گفته وی ائمه پیامبران(ع) و ائمه هدی(ع) شاهد و گواه بر اعمال امت هستند و اعتقاد به هردو واجب است و عدم اعتقاد به آنها نشانه کافر بودن است، از این رو هرکس از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه توحید بدون امامت پذیرفته نیست و بهشت برمنکران ولایت امیرمؤمنان(ع) حرام است افزود: پرونده انسان برای رفتن به بهشت درگرو داشتن مهر ولایت است.

به گفته وی همانگونه که اعتقاد به ولایت لازم است و بدون آن کفراست، اعتقاد به امام نیز لازم است و بدون آن مرگ جاهلیت است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه حدود بیست ویژگی مشترک بین مقام امامت و نبوت است، افزود: همانگونه که برای پیامبر مسؤولیت اجتماعی مانند تبلیغ احکام، مرجعیت دینی، اجرای حدود و قضاوت و حق حکومت است برای امام معصوم نیز وجود دارد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات