۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۸۵۷۱۶
با صدور پیامی؛

رهبر شیعیان پاکستان عید ولایت و امامت غدیر را تبریک گفت

رهبر شیعیان پاکستان عید ولایت و امامت غدیر را تبریک گفت
حجت السلام والمسلمین نقوی فرارسیدن عید ولایت و امامت غدیر را به جهان اسلام تبریک گفت و این روز سعید را روز تجدید عهد با امام علی علیه السلام دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت السلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان در پیامی عید ولایت و امامت، عید الله الاکبر عید غدیر را به جهان اسلام تبریک و تهنیت گفت.

وی با بیان این که اعلام ولایت در غدیر در حقیقت مراسم بزرگ تشریح، تحفظ، اجرا و انتشار پیام و حکم خداوند متعال توسط پیامبر اسلام(ص) است، ابراز داشت: جهان اسلام در این روز باید با خود عهد کند که در تبلیغ و ترویج دین اسلام و روش زندگی فردی و اجتماعی بر سیره و اصول عملی حضرت علی ابن ابی طالب علیهما السلام عمل خواهد کرد.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که غدیر در تاریخ اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: خداوند متعال پس از اعلام ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام در روز عید غدیر، دین اسلام را دین کامل و دین محبوب قرار داد.

وی افزود: دین اسلام دینی است که خداوند متعال برای ترویج و تبلیغ این دین، محبوب ترین و پسندیده ترین پیامبر(ص) را انتخاب کرد و پیامبر اسلام(ص) در این راه سختی های زیادی را متحمل شد.

رهبر شیعیان پاکستان با تاکید به این که سلسله امامت در انتشار، تبلیغ، ترویج، تشریح، تحفظ و اجرای پیام رسول اسلام(ص) و دین مبین اسلام نقش عمده ای را ایفا می کند، ابراز داشت: مصداق و مظهر کامل ںظام ولایت و امامت ذات امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیهما السلام است، شخصیتی که در تبلیغ و تفهیم دین اسلام و پیام رسول اسلام(ص) مهمی را ایفا نموده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که ای علی(ع) من بر تنزیل و تو بر تأویل جنگ خواهی کرد، گفت: امام علی علیه السلام شخصیتی مورد اجتماع جهان اسلام اند، شیعیان این امام همام(ع) را بعنوان اولین امام و خلیفه رسول و دیگر پیروان اسلام ایشان را بعنوان چهارمین خلیفه قبول دارند و این اتحاد فکری می تواند نقش عمده ای در قرار دادن جهان اسلام بر سکوی واحد ایفا نماید./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین کاظمی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مبارک باشد ان شاالله
به امید ظهور هر چه زودتر آقا امام زمان علیه السلام
0
0