۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۸۵۷۱۷
دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

غدیر محور جدائی حق و باطل است/ رسیدگی به نیازمندان افضل اعمال غدیر

غدیر محور جدائی حق و باطل است/ رسیدگی به نیازمندان افضل اعمال غدیر
حجت الاسلام والمسلمین جعفری ولایت امام علی ابن طالب علیهما السلام را ملاک ایمان و محور جدائی حق و باطل دانست و گفت: شیعیان بخاطر ولایت امام علی(ع) سپاسگزار باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در پیامی فرا رسیدن عید غدیر را به جهان اسلام بویژه شیعیان جهان تبریک و تهنیت گفت.

وی اقرار و اعتقاد بر ولایت امام علی ابن طالب علیهما السلام ملاک و معیار ایمان دانست و ادامه داد: فردی که عاشق و موالی امام علی(ع) نباشد، نماز، روز، حج، زکات و دیگر عبادات های او پذیرفته نخواهد شد، چنین اعمالی را فقط می تواند یک سرگرمی و ورزش جسمانی تلقی کرد.

این روحانی پاکستانی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) که النَّظَرُ إِلَی عَلِی(ع) عِبَادَةٌ ؛ نگاه به صورت حضرت علی(ع) عبادت است، گفت: پیامبر اسلام(ص) در حدیثی دیگر "حق واجب حب علی ابن ابی‌ طالب" محبت امام علی علیه السلام را واجب قرار داده اند.

وی با بیان این که روز غدیر نام آن خطی است که راه مومن را از منافق جدا می کند و در شناخت حق و باطل ذکری موثر تر از ذکر علی(ع) نیست، افزود: ما از انجام شکر نعمت ولایتی که خداوند متعال بر ما ارزانی داشته و همه ما را در خانواده ای متولد کرد که لالی های مان یاعلی یاعلی بوده است، عاجز و ناتوانیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری روز عید غدیر را روز ادای شکرانه نعمت خداوند متعال دانست و اظهار داشت: تمام پیروان ولایت امام علی ابن ابی طالب علیهما السلام وظیفه دارند که با اطاعت از دستورات و انجام احکام خداوند متعال از نعمت های او سپاسگذاری کنند.

وی در آخر گفت: یکی از نام های عید غدیر عید اطعام نیز هست لذا در این روز به نیازمندان و مستمندان بویژه اطرافیان و اعضای نیاز مند خانواده رسیدگی کنید و با نام نامی امام علی علیه السلام هدایای تقدیم کنید که اجرتان با حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام خواهد بود./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کلیپ جغرافیای تاریخی غدیر

این کلیپ برای اولین بار تولید شده و با هدف نشر و گسترش فرهنگ غدیر در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
رویداد غدیرخم دارای ابعاد گوناگونی است به همین دلیل سعی شده تا با بررسی مسیرها و موقعیت‌های جغرافیایی آن [که به ملموس شدن این سفر کمک خواهد کرد] گام به گام با کاروان پیامبر همراه شویم تا در راستای اجرای فرمان ایشان [اَلا فَلْیُبَلِّغِ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ] قدمی هرچند کوچک برداشته باشیم.

شما نیز میتوانید با نشر و پخش کلیپ، در این راه سهیم شوید.
..... منتظر کلیپ های بعدی باشید...
https://www.aparat.com/v/SlpMg
1
0