۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۸۵۷۴۸
امام جمعه ساری عنوان کرد؛

تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی تنها راه برون رفت از مشکلات کشور

تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی تنها راه برون رفت از مشکلات کشور
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید براین که نمی توان به دنیای غرب اعتماد کرد، گفت: مسؤولان برای رفع مشکلات موجود کشور باید به ظرفیت های داخلی اعتماد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با انتقاد از ساخت و ساز بی رویه در برخی مناطق استان، گفت: مسؤولان باید با جدیت بیشتری با ساخت و ساز ها و تصرف های غیر قانونی به ویژه در بستر رودخانه ها برخورد کنند چون موجب بروز حوادث و سیل خواهد شد.

وی، مهم ترین عامل بسیاری از مشکلات امروز کشور را بی توجهی مسؤولان به توصیه ها دانست و افزود: متأسفانه برخی از مسؤولان توصیه ها را جدی نمی گیرند و به آنها عمل نمی کنند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به سخنان چند روز قبل مقام معظم رهبری در آخرین دیدار رییس جمهور و اعضای دولت با ایشان اشاره کرد و گفت: دولت ها باید در نحوه ارتباط با غرب به توصیه های مقام معظم رهبری توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه علیرغم همه هشدارهای مقام معظم رهبری در هشت سال اخیر به این توصیه ها توجه نشد، بیان داشت: دولت یازدهم و دوازدهم تصور می کرد می تواند همه مشکلات کشور را با سازش با غرب حل و فصل کند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که ملت ایران به کشورهای غربی در رأس آن آمریکا هیچ اعتمادی ندارد، گفت: تجربه هشت ساله این دولت نشان داد که مشکلات کشور را نمی توان با مذاکره با غرب حل کرد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که نمی توان به دنیای غرب اعتماد کرد، افزود: مسؤولان برای رفع مشکلات موجود کشور باید به ظرفیت های داخلی اعتماد کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کشورهای غربی به ویژه آمریکا تنها به دنبال منافع خود هستند و همه توان خود را در طول 42 سال اخیر به کار گرفتند تا مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند، گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت امروز کشور تکیه بر توان و ظرفیت داخلی است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود از پایین بودن سرمایه گذاری در سوریه انتقاد کرد و با بیان این که کشور ترکیه که از تروریست ها در سوریه حمایت می کرد امروز در سوریه روابط تجاری 14 میلیارد دلاری در سال دارد، افزود: این در حالی است که این سطح از روابط تجاری برای کشور ما 150 میلیون دلار در سال است.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که کشورهای غربی استعمار گر و استثمار گر هستند، تصریح کرد: این کشورها پس از برجام به هیچ یک از وعده های خود در برابر ملت ایران عمل نکردند و به همین دلیل نمی توان به آنها اعتماد کرد./950/پ201/

ارسال نظرات