۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۸۵۷۵۲
امام جمعه کرمانشاه:

جامعه را نمی توان با سخنرانی و بخشنامه اداره کرد

جامعه را نمی توان با سخنرانی و بخشنامه اداره کرد
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: جامعه اسلامی با سیره تربیتی امام علی(ع) قابل تربیت و اعتلا است و هرگز نمی توان با حرف و بخشنامه جامعه را هدایت و مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار هیأت دولت دوازدهم با ایشان در سخنانی به موضع مستکبرین و دشمنان در قبال ملت ایران در 70 سال اخیر اشاره کردند و واقعیت هایی درباره دشمنی آنان با مردم این سرزمین بیان نمودند که بجا و کاملا واقعیت دارد.

وی گفت: همچنین در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت بر تکیه به داشته های داخلی تأکید داشتند و فرمودند که هر جا دولت به صورت مستقل و با استفاده از توان داخلی وارد طرح و کاری شده است، موفق بوده ولی بالعکس هرگاه نگاه به بیرون از مرزها بوده موفقیتی در کشور ندیده ایم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: غربی ها در اعمال و سیاست خود نشان داده اند که هرگز یک قدم نیک برای ملت ایران برنخواهند داشت بنابراین انتظار داریم که دولت سیزدهم از این تجارب استفاده نماید تا خدایی ناکرده دچار مشکلی نشود.

آیت الله علما اظهار داشت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری چهره واقعی آمریکایی ها و غربی ها برای جهانیان هویدا شده است، اکنون آمریکا عملا در کشورهایی همانند افغانستان، یمن، سوریه، فلسطین و... به صورت مستقیم دخالت می کند و به دنبال چپاول داشته های این ملت هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عید غدیرخم از اعیاد بزرگ مسلمین است، بیان داشت: در رویداد عظیم غدیرخم بیش از 110 نفر از بزرگان اهل سنت حضور داشته اند و این واقعه را نقل کرده اند و مرحوم علامه امینی نیز به صورت دقیق تر اسم و مشخصات این راویان را در کتاب آورده است.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: جامعه اسلامی تنها با روش و سیره تربیتی امام علی(ع) قابل تربیت و اصلاح و اعتلاست و باید گفت که هرگز نمی توان با حرف و بخشنامه جامعه را به معنای عملی هدایت و مدیریت کنیم.

آیت الله علما در بخش پایانی خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله مشکینی، عنوان کرد: شاید در عرصه سیاست حضور مرحوم آیت الله مشکینی کم رنگ بود ولی ایشان به معنای واقعی و عملی مردم اخلاق و انسانیت بودند./1400/پ201/

ارسال نظرات