۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۸۵۵۲۴
امام جمعه شهرستان کنگاور:

وهابیت با بهره گیری از شبکه های ماهواره ای در پی تحریف خطبه غدیر است

وهابیت با بهره گیری از شبکه های ماهواره ای در پی تحریف خطبه غدیر است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام لروند گفت: بسیاری از شبکه های ماهواره ای وابسته به جریان های وهابی و سفلی به دنبال تخطئه، تحریف و مصادره خطبه معروف غدیر بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه کنگاور عصر امروز در دیدار جمعی از خیرین و فعالان فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: از روزی که شاهد شیوع بیماری کرونا در سطح کشور به ویژه این شهرستان بودیم خوشبختانه بسیاری از افراد خیر و نوع دوست پای کار آمدند.

وی گفت: در طول این مدت همواره با همکاری دفتر امام جمعه کنگاور و نیز حضور مجاهدانه خیرین و نیکوکاران رزمایش های زیادی در بحث کمک های مومنانه در سطح شهر و حتی روستاهای این شهرستان داشته ایم که این رزمایش ها بازتاب بسیار وسیعی در بُعد رسانه ای هم در استان و هم در سطح کشور داشته است.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر ادامه کمک های مؤمنانه در این شهرستان، بیان کرد: شایسته نیست که در ایام نامناسب اقتصادی برادر دینی و ایمانی ما به خاطر فقر و تنگ دستی در مضیقه باشد، زیرا اگر چنین امری در جامعه اسلامی روی دهد باید در ایمان خود به خدا و اسلام شک کنیم.

حجت الاسلام لروند در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای آغاز رزمایش کمک های مؤمنانه در سطح شهرستان کنگاور بسته های معیشتی شامل اقلام ضروری همانند برنج، روغن و ... بین اقشار آسیب پذیر که قبلا توسط دفتر امام جمعه، طلاب، روحانیون و مردم شناسایی شده اند توزیع شده است و همچنان این کمک های مومنانه ادامه دارد تا ان‌شاء الله به زودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس در کشور باشیم.

امام جمعه شهرستان کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر خم و تبریک این روز بزرگ به دوستان اهل بیت علیهم السلام، گفت: عید غدیر خم از  بسیاری جهات برای مسلمین حائز اهمیت است، در این روز زمام رهبری جهان اسلام توسط رسول الله(ص) مشخص شد و ایشان در حجة الوداع، خطبه معروف غدیر را خواندند و این حجتی بر تمام مسلمین شد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هیچ سندی برای رد واقعه غدیر خم و امامت حضرت علی(ع) وجود ندارد، گفت: بسیاری از اصحاب و صحابه رسول الله(ص) که در محل غدیرخم حضور داشتند این مهم را روایت کرده اند و بسیاری از بزرگان اهل سنت و اهل تشیع بر این رویداد مهم تاکید کرده اند، بنابراین تلاش برخی از منورالفکران در جامعه برای حاشیه سازی علیه این رویداد بزرگ در جهان اسلام کاری عبث و از روی درماندگی است.

حجت الاسلام لروند با اشاره به اینکه غدیرخم زمینه ساز استمرار اسلام ناب محمدی گردید، اظهار داشت: رسول خدا (ص) در آخرین حج خود برای اینکه شکافی در بین جامعه مسلمین روی نهد دست حضرت علی (ع) را به عنوان نایب، وصی و امام امت بالا بردند و اینگونه شد که ائمه اطهار علیهم السلام از تفرقه و دودستگی در جهان اسلامی جلوگیری کردند که این امر هم از جنبه سیاسی و هم شرعی و... بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه شهرستان کنگاور خاطرنشان کرد: با این وجود در سال های اخیر بسیاری از شبکه های ماهواره ای وابسته به جریان های وهابی و سفلی به دنبال تخطئه و مصادره خطبه معروف غدیر بوده و هستند، بنابراین علمای دین و روحانیون باید در این باره هوشیار باشند و اجازه ندهند که نسل های جوان در دام این جنگ رسانه ای دشمنان اسلام واقعی دچار شوند./1400/پ210/

ارسال نظرات