۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۸۵۷۵۳
امام جمعه دامغان برشمرد؛

ظرفیت های بزرگ معنوی و اجتماعی دامغان

ظرفیت های بزرگ معنوی و اجتماعی دامغان
امام جمعه جدید دامغان ضمن تقدیر شایسته از تلاش ها و زحمات امام جمعه سابق این شهر، گفت: شهدا، مردم صبور و متدین،علما و جوانان ظرفیت‌های بزرگ معنوی و اجتماعی دامغان هستند.
به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان، به ظرفیت‌های مهم این شهرستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم صبور و باصفای این شهر و ظرفیت‌های فراوان آن به عنوان سرمایه ارزشمند اجتماعی، شایسته توجه بیشتر هستند.
 
امام‌جمعه دامغان نخستین و مهم‌ترین ظرفیت این شهرستان را تدین و روحیه انقلابی مردمان این دیار و تقدیم بیش‌از شهید ۶۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس به اسلام و میهن اسلامی دانست و افزود: شهدا سرمایه‌های بزرگ نظام و جامعه اسلامی برای ما هستند، آن‌ها به‌تصریح قرآن نمرده‌اند و زنده‌اند و شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، این ظرفیت بزرگ معنوی و سیره عملی این الگو‌های بی بدیل را باید پاس بداریم.

خطیب نماز جمعه دامغان دومین ظرفیت مهم این شهرستان را داشتن مردمی خوب، باصفا و صبور عنوان و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به این شهرستان در سال ۱۳۸۵ فرمودند «دامغان را مرکز مردم مؤمن، صمیمی، با محبت و قانع و صبور و در میدان‌های انقلاب فعال دیدیم؛ چه در دوران دفاع مقدس و چه قبل از آن»، بنابراین این ظرفیت مهم و رکن اساسی داشتن جامعه اسلامی متعالی نباید مغفول واقع شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در این شهرستان ریشه تدین مردم دامغان را وجود حوزه‌های علمیه و علمای برجسته در این شهر عنوان فرمودند، خاطرنشان کرد: علمای گرانقدری که هم در گذشته و هم در حال حاضر در عرصه‌های مهم دینی، اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرین هستند و رفتار و سلوک آنان و زهد و تقوای ایشان الگویی برای مردم این دیار عالم‌پرور است.

وی تأکید کرد: شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله حاج سید محمود ترابی پدر معنوی و عالم گرانقدر این شهرستان، اساتید بزرگواری مانند آیت الله حاج شیخ غلامعلی نعیم آبادی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد ترابی، آیت‌الله حاج شیخ احمد فؤادیان و معلم اخلاق حجت‌الاسلام و المسلمین آذری، مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات همگی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان به شمار می‌آیند که باید قدردان حضور این بزرگواران باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان سومین ظرفیتی که باید در شهرستان دامغان قدردان آن باشیم را وجود جوانان مؤمن، انقلابی، پرشور و حاضر در صحنه‌های مختلف عنوان و تصریح کرد: طی قریب به شش سال فعالیت در مرکز استان و رصد فعالیت‌های جوانان و هسته‌های فعال آنان در شهر‌های مختلف استان، جوانان توانمند و انقلابی شهرستان دامغان و مجموعه‌های تحت مدیریت آنان را درخشان و دارای ظرفیت بسیار بزرگی یافتم، جوانانی که حضور آن‌ها در صحنه‌های اجتماعی و انقلابی، با روحیه‌ی جهادی و نشاط جوانی می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل جامعه اسلامی و شهر ما دامغان باشد.

تقدیر شایسته حجت الاسلام والمسلمین رستمیان از امام جمعه سابق دامغان

امام‌جمعه جدید دامغان در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌ها و زحمات بی‌دریغ امام‌جمعه سابق این شهر قدردانی کرد و گفت: آشنایی اینجانب با برادر عزیز و ارجمند حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینیان تنها به دوران فعالیت ایشان به‌عنوان امام‌جمعه دامغان برنمی‌گردد، بلکه اینجانب در دوران تحصیل خود در حوزه علمیه قم با این بزرگوار هم بحث و هم نشین بودم و ایشان را همواره روحانی باصفا، پرتلاش، بزرگوار و دست‌ودل باز یافتم.

وی با بیان اینکه کار اصلی و وظیفه خطیر روحانیت تبلیغ ارزش‌ها و احکام دین و آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی در جامعه اسلامی است که هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد و اشاره به اینکه علما و روحانیون در نظام مقدس جمهوری اسلامی گاه بر حسب وظیفه مسئولیت‌هایی را می‌پذیرند، خاطرنشان کرد: حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینیان در طول بیست و سه سال حضور در سنگر امامت جمعه منشأ خیر و برکات بسیاری بوده‌اند، اینجانب از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قدردانی شایسته از زحمات این روحانی بزرگوار را خواستارم.

خطیب نماز جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت و احترام به جایگاه علمی امام‌جمعه سابق این شهرستان به‌عنوان یک عالم برجسته و با یادآوری اینکه علما و روحانیون بر حسب تکلیف گاه مسئولیت‌هایی همچون امامت جمعه یک شهر را می‌پذیرند، تصریح کرد: اینجانب نیز که امروز به‌عنوان امام‌جمعه دامغان معرفی شده‌ام ممکن است در چند سال آینده این سنگر را برحسب تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عالم دیگری واگذار نمایم؛ بنده صادقانه بر خود لازم می‌دانم از خدمات و تلاش‌های حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان که جز کرامت و بزرگواری از ایشان چیزی ندیده‌ام، تشکر و قدردانی نمایم.

گفتنی است، تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و تأکید بر ضرورت تبعیت از سیره اخلاقی و عملی آن حضرت، روز مباهله و سالروز نزول آیه «ولایت» و آیه «هل اتی»، گرامیداشت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۵۹ و یادآوری نقش‌آفرینی درخشان این شورا در تاریخ انقلاب از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود. /۹۷۷/پ210/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات