۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۸۵۷۵۶

برگزاری مراسم باشکوه جشن غدیر خم در شهرک ایثار قم

برگزاری مراسم باشکوه جشن غدیر خم در شهرک ایثار قم
همزمان با عید سعید غدیر خم، ساکنان شهرک ایثار قم، به جشن و شادی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری رسا در قم، همزمان با عید سعید غدیر خم، ساکنان شهرک ایثار قم، به جشن و شادی پرداختند، گفته حجت الاسلام احمد قادری، این جشن، در فضای بازِ جنب میدان ایثار و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزار شد.

امام جماعت مسجد قمر بنی هاشم علیه السلام، با بیان اینکه امروز آشکارا برگزار کردن جشن های غدیر و رساندن پیام اصلی غدیر، که همان ولایت علوی است، وظیفه همه شیعیان است، گفت: نگاه رهبر عزیز انقلاب به مساله غدیر، یک بینش عمیق معرفتی، اعتقادی و سیاسی است؛ زیرا ایشان می فرمایند: "دو حقیقت، یعنى حقیقت نصب امیرالمومنین به‌ عنوان امام بعد از پیغمبر و مسئله‌ى پرداختن به حکومت، سیاست، امامت و اداره‌ى امت بعد از پیغمبر، در مسئله‌ى غدیر وجود دارد."

این فعّال فرهنگی گفت: نباید به یک جشن در یک منطقه بسنده کرد و همانگونه که بحمدالله در مراسمات عزاداری، در هر کوچه و خیابان، شاهد برپایی محفل سوگواری هستیم، در مجالس شادی نیز، باید به طور فراگیر و گسترده اقدام کنیم؛ زیرا به فرمایش امام صادق علیه السلام، شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا، یعنی شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده اند. ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند.

در این جشن مردمی، شاد و باشکوه، برنامه های متنوّعی از قبیل: اجرای گروه همخوانی، گروه سرود، شعرخوانی شاعر آئینی، مداحی و ... برگزار شد.

سخنران این جشن باشکوه، حجت الاسلام و المسلمین استاد سید محمد تقی قادری بود که در سخنان کوتاهی، با محوریت خطبه با عظمت غدیر، به بیان نکات مهمی از این خطبه، پرداخت و همگان را به مطالعه و دقت نظر در فرازهای این یادگاری پیامبر خدا، دعوت نمود.

همچنین در این مراسم، گروه همخوانی بین المللی بقیه الله _قم، با اجرای چند قطعه زیبا، به غنای معنوی مراسم، افزودند.

مداحی حاج محمد رضا نصرتی و شعر خوانی جناب آقای یاسر محمدی، از دیگر برنامه های جشن غدیر بود.

در این مراسم باشکوه که با حضور اقشار مختلف برگزار شد، گروه سرود شمیم طاها، به اجرای برنامه پرداختند و در پایان مراسم، فضای شهرک ایثار قم، نور افشانی شد.

لازم به ذکر است که این جشن، با حضور جمع زیادی از ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و به همّت اعضای هیئت امنای مسجد قمربنی هاشم علیه السلام، هیئت بیت الزهرا سلام الله علیها، هیئت زینبیون و پایگاه بسیج شهید صدرزاده، در فضای باز، برگزار گردید.

ارسال نظرات