۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۸۵۹۱۶
حجت الاسلام لائینی:

وضعیت امروز اقتصاد کشور نتیجه اعتماد دولت به غرب است

وضعیت امروز اقتصاد کشور نتیجه اعتماد دولت به غرب است
مازندران - امام جمعه نکا، وضعیت امروز کشور در حوزه اقتصادی را نتیجه اعتماد دولت فعلی به غرب دانست و گفت: راه عبور از مشکلات تکیه بر توانمندی های داخلی است.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به پایان کار دولت دوازدهم، عملکرد این دولت را در بخش های مختلف ضعیف ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم نتوانست به شعارها و وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

وی، یکی از مهم ترین دلایل ناکامی این دولت در تحقق وعده هایش را دل بستن به غرب و گره زدن همه مسائل کشور به مذاکرات و برجام دانست و افزود: متأسفانه مسؤولان فعلی به جای تکیه بر توان داخلی به وعده های بی پشتوانه چند کشور اروپایی دل خوش کرده بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نتیجه دل بستن به غرب، ذلت و خواری است، تصریح کرد: متأسفانه دولت های یازدهم و دوازدهم با گره زدن همه مسائل کشور به مذاکرات، مشکلات بسیاری به مردم و کشورمان تحمیل کرد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که مقام معظم رهبری همواره تأکید کردند راه حل مشکلات کشور مذاکره و برجام نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال های اخیر، مسؤولان بدون توجه به هشدارهای مقام مظعم رهبری در مسیری قرار گرفتند که نتیجه آن وضعیت امروز کشور است.

امام جمعه نکا با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز دیدار اعضای دولت دوازدهم فرمودند هر جا این دولت برای رفع امور به غرب تکیه کرد شکست خورده است، افزود: نباید کشور را معطل وعده های بی پشتوانه چند کشور غربی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نتیجه اعتماد به غرب، پشیمانی است، تصریح کرد: امروز به وضوح می بینیم و می شنویم که مسؤولان دولتی از اعتماد به کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا پشیمان هستند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که ایران اسلامی علیرغم همه توانمندی و پتانسیل خود متأسفانه امروز از لحاظ اقتصادی در یک وضعیت نامناسب قرار دارد، ادامه داد: اگر دولت یازدهم و دوازدهم به جای مذاکره با غرب به ظرفیت های داخلی توجه می کرد، شرایط امروز کشور این گونه نبود.

امام جمعه نکا با اشاره به این که کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه اقتصادی منفی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هشت سال دوره طلایی این دولت به دلیل اعتماد بی مورد به غرب از دست رفت.

وی با بیان این که دولت سیزدهم باید همه توان خود را برای ساماندهی اقتصاد کشور قرار دهد، ادامه داد: امروز مردم ما از لحاظ اقتصادی در یک شرایط نامناسب هستند که دولت بعدی باید از همه ظرفیت های موجود برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم استفاده کند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که در کنار تعامل با سایر کشورها باید توان و ظرفیت داخلی کشور را جدی گرفت، افزود: متأسفانه مسؤولان فعلی اعتقادی به توانمندی داخلی نداشتند و تلاش کردند در همه امور خود را وابسته به غرب نشان دهند./950/

ارسال نظرات