۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۸۵۹۷۱
کابینه تراز؛

مقابله با فساد اداری مهمترین اولویت دولت منتخب باشد

مقابله با فساد اداری مهمترین اولویت دولت منتخب باشد
حجت الاسلام لیالی مشکل دولت های پس از انقلاب را عدم ارتباط مناسب با مردم دانست و گفت: مقابله با فساد و اصلاح ساختارهای اداری مهمترین اولویت دولت منتخب باشد.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه های اعضای کابینه دولت سیزدهم پرداخت و گفت: جریان های مختلف سیاسی، کارشناسان و نخبگان خدمت آیت الله رئیسی رسیدند و طرح ها و پیشنهادهای خود را برای کاهش مشکلات کشور ارائه دادند.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه در زمان کنونی مشکلات بسیاری در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی در کشور وجود دارد، ابراز کرد: تمام معضلات کشور راه حل دارد، از این رو با انتخاب تیمی از مدیران قوی و جهادی و راهکارهای مناسب می توان بر مشکلات کشور فائق آمد.

وی با بیان اینکه شرط اساسی حل مشکلات عدیده کشور، ایجاد و تشکیل کابینه قوی، منسجم و همفکر است، گفت: کابینه دولت سیزدهم نباید به بنگاه سیاسی احزاب سیاسی تبدیل شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابزار داشت: نباید رییس جمهور منتخب از چهره های تکراری و خسته از فعالیت های اجرایی استفاده کند و در حال حاضر در حزب اصلاح طلبان و اصول گرا افرادی خسته و پشیمان وجود دارند.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه اعضای کابینه دولت سیزدهم روحیه جهادی داشته باشند، ابراز کرد: باید نیروهای جوان، پرنشاط، کارآموزده، اهل کار و تلاش تیم هیأت دولت را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت دولت جدید باید اعتقاد راسخ به آرمان های انقلاب و اعتماد به رهنمودها و سخنان امامین انقلاب داشته باشند، افزود: تیم هیأت دولت منتخب برای حل مشکلات کشور نگاه به درون داشته باشند، نه اینکه بخواهند تمام مسائل جامعه را با نگاه به بیرون از کشور حل کنند.

حجت الاسلام لیالی، آیت الله رئیسی را دارای چهره ای مردمی، علمی و دارای تجربه های مدیریتی مناسب دانست و گفت: رییس جمهور منتخب و هیأت دولت سیزدهم عهدنامه مالک اشتر را بارها مطالعه کنند و الگو و سند کاری خود قرار دهند.

مشکل دولت های  گذشته عدم ارتباط مناسب با مردم بوده است

وی بزرگترین مشکل دولت های پس از انقلاب را عدم ارتباط مناسب با مردم دانست و افزود: روسای دولت گذشته در «پای تخت» یعنی با نشستن در کاخ ریاست جمهوری در تهران جامعه را اداره می کردند و کمتر مدیران دولتی و روسای جمهور میان مردم بودند.

مقابله با فساد ادارای مهمترین اولویت دولت منتخب باشد

نباید آیت الله رئیسی ارتباط خود را با مردم قطع کند

وی با بیان اینکه نباید آیت الله رئیسی ارتباط خود را با مردم قطع کند، گفت: شرط اساسی فعالیت جهادی دوری از رفاه طلبی وزیران و هیأت دولت و استانداران و مدیران نهادهای دولتی است.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اولویت های دولت سیزدهم تصریح کرد: اولویت آیت الله رئیسی باید عمل به شعارهایی باشد که در زمان انتخابات داده بود و همچنین عمل به اسناد بالادستی، سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

مردم انتظار دارند که دیگر شاهد اختلاس های نجومی نباشند

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه ساختار اصلاح بروکراسی اداری کشور جزء اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد، اظهار داشت: در عرصه مدیریت اداری و برخی مدیران کشور فساد بسیاری وجود دارد، از این رو مقابله با فساد اداری مهمترین اولویت دولت منتخب قرار گیرد و مردم انتظار دارند که دیگر شاهد اختلاس های نجومی نباشند.

وی با بیان اینکه مقابله با طرح های بی مبنا و بدون پشتوانه علمی در دستور کار دولت جدید قرار گیرد، افزود: دولت سیزدهم نواقص طرح های قبلی را برطرف و پروژه های قبلی را تکمیل کند و بعد از آن طرح و پروژه های جدید را شروع کند.

استاد حوزه علمیه بر لزوم راه اندازی شرکت های تولیدی کوچک و خانگی در دولت جدید تأکید کرد و گفت: دولت سیزدهم تنها نباید به فکر راه اندازی شرکت های بزرگ و پر هزینه باشد، بلکه هر خانه را به یک کارگاه تولیدی کوچک تبدیل کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابزار داشت: تأسیس کارخانه های بزرگ در برخی مناطق کشور آسیب زا بوده، در حالی که مناطق دیگر کشور با وجود منابع کافی از داشتن صنایع دیگر محروم هستند.

مقابله با فساد ادارای مهمترین اولویت دولت منتخب باشد

هیچ گونه خوش بینی به سیاست های خارجی در دولت گذشته وجود ندارد

وی با بیان اینکه هیچ گونه خوش بینی به سیاست های خارجی در دولت گذشته وجود ندارد، ابراز کرد: محصول وزارت خارجه کنونی برجام نافرجام است، در حالی که هیچ گونه تلاشی برای ایجاد روابط و تعاملات اقتصادی با کشورهای منطقه نداشته است.

حجت الاسلام لیالی بیان کرد: معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه کشور شکل گیرد تا اینکه در کنار روابط دیپلماسی با کشورهای دیگر، روابط اقتصادی نیز با آنها برقرار شود.

وی با بیان اینکه دولت منتخب به احیای روستاها و مناطق کم برخوردار بپردازد، اظهار کرد: آیت الله رئیسی و هیأت دولت سیزدهم در طول هفته به مناطق، نهادها و کارخانه های مختلف سرکشی داشته باشند و از نزدیک با مشکلات و دغدغه های آنها آشنا شوند.

ارسال نظرات