۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۶۸۱۴۸۹
توصیه ای خیرخواهانه به تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام؛

به وصیت امام و حاج احمد آقا عمل و از خناسان فاصله بگیرید

به وصیت امام و حاج احمد آقا عمل و از خناسان فاصله بگیرید
حجت الاسلام لیالی گفت: سید حسن آقا! اگر می خواهید دوباره اعتبار خود را کسب و حفظ کنید، بازگشت به آرمان های امام خمینی داشته و به دامن و دل مردم و انقلاب برگردید.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اصل انتخاب و انتخابات در تمام نظامات سیاسی وجود دارد، گفت: در نظام اسلامی حق تعیین سرنوشت کشور به مردم واگذار شده و نظارت بر امر انتخابات بر عهده نهاد شورای نگهبان قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه تاکنون شورای نگهبان بر مرّ قانون عمل کرده است، ابراز کرد: هر فردی می خواهد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کند، باید کف صلاحیت ها برای او ابراز شود و نهاد شورای نگهبان بر اساس نظارت استصوابی این وظیفه را بر عهده دارد.

حجت الاسلام لیالی با اشاره به هجمه های اخیر سید حسن خمینی به شورای نگهبان، گفت: این پدیده بد و ناخوشایندی است که اگر کاندیدا و افراد مورد نظر ما را شورای نگهبان تأیید کرد، این نهاد قانونی را حمایت کنیم و اگر افراد وابسته به حزب سیاسی ما تأیید صلاحیت نشدند، حمله و هجمه به شورای نگهبان داشته باشیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بیان کرد: جناب آقایان سید حسن آقا و صادق آملی لاریجانی و افرادی که معترض به رد صلاحیت های کاندیداهای مورد نظرشان هستند، آیا شورای نگهبان کاندیداهای شما را در انتخابات 1376، 1384، 1388 و 1392 تأیید صلاحیت نکردند؟ مگر تا به حال افراد هم حزب سیاسی شما که در عرصه اجرایی کشور قرار داشتند، از فیلتر شورای نگهبان رد نشده اند؟

حجت الاسلام لیالی اظهار کرد: چه شده است دیروز که احراز و رد صلاحیت به نفع گروه و حزب شما بود، سکوت اختیار کردید و حق شورای نگهبان می دانستید؛ اما امروز احیانا نامزد و کاندیدای شما تأیید نشدند، به هجمه و تخریب شورای نگهبان می پردازید، آیا تفکر و اندیشه ناب امام این را می پذیرد که شما به نهاد قانونی شورای نگهبان هجمه و حمله کنید؟ اعتراض و هجمه شما به شورای نگهبان بدین جهت است که شما طرفدار جریان و افرادی هستید که از بانیان وضع موجود است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: سید حسن و شیخ صادق آملی لاریجانی، چرا صدای اعتراض شما برای رد صلاحیت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری بلند است، چرا برای عدم تأیید صلاحیت ده ها کاندیدای دیگری که از جریان شما نبودند سکوت اختیار کردید؟

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: شورای نگهبان از میان 45 نامزدی که سابقه اجرایی داشتند و رجل سیاسی و مذهبی بودند، تنها هفت نفر را تأیید صلاحیت کرد و این امر نشان دهنده این است که عملکرد شورای نگهبان درست بوده و به مرّ قانون عمل کرده است.

سید حسن آقا

وی با بیان اینکه عملکرد نامطلوب دولت مورد تأیید و اعتماد شما، سبب نارضایتی مردم شده، افزود: احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات، عملکرد شورای نگهبان در تأیید و عدم تأیید صلاحیت نامزدها نیست، بلکه عملکرد ضعیف و نامطلوب دولت آقای روحانی بوده که سبب مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و گرانی مهار نشده در جامعه شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بیان کرد: سید حسن خمینی، اعتبار امام راحل را صرف تأیید انتخاب رییس جمهورهای ناکارآمد در دولت های مختلف کرده و به حمایت از آقای خاتمی، هاشمی رفسنجانی، موسوی و کروبی و روحانی پرداخته است.

حجت الاسلام لیالی اظهار کرد: سید حسن آقا! اگر می خواهید دوباره اعتبار خود را کسب و حفظ کنید، بازگشت به آرمان های امام خمینی(ره) داشته و به دامن و دل مردم و انقلاب برگردید و بدانید جریان انقلاب به سخنان و جریان های مورد حمایت شما اعتنایی نخواهند کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بیان کرد: سید حسن آقا و شیخ صادق آملی لاریجانی، شما میان مردم رفت و آمد ندارید، ولی بدانید که مردم، این دوره از عملکرد شورای نگهبان بسیار خرسند و خوشحال هستند، مردم امیدوار شدند که دولتی وجود ندارد که دولت روحانی را تکرار کند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اگر جای سید حسن آقا بودم، به سفارش و وصیت حضرت امام خمینی(ره) و حاج احمد آقا گوش فرا می دادم و همچنین سعی می کردم از جریان اشرافیت و قدرت دوری گزینم و به میان مردم جامعه باز می گشتم و از خناس هایی که مسیر اشتباه را راهنمایی می کردند، فاصله می گرفتم./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
ای آقا کو گوش شنوا
2
0
کاوش معنوی
Austria
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
نرود میخ آهنی بر سنگ
2
0