۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۸۶۰۳۲
رییس سازمان مدارس صدرا:

سازمان مدارس صدرا بازوی کمکی آموزش و پرورش است

سازمان مدارس صدرا بازوی کمکی آموزش و پرورش است
سازمان مدارس صدرا از جمله مراکز تابعه سازمان تبلیغات اسلامی است که ۱۸ سال از تاسیس آن می گذرد و در حال حاضر در ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور به فعالیت آموزشی و تربیتی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس صدرا و مسئول بخش کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه که ۱۸ سال پیش، رئیس وقت سازمان تبلیغات برای گسترش رشته علوم و معارف اسلامی، مدارس علوم اسلامی صدرا را تاسیس کرد گفت: سازمان مدارس صدرا چند هدف را دنبال می کند که مهمترین آنها ایجاد عدالت آموزشی در همه نقاط کشور، الگوسازی و کمک به فرایند تربیتی در نظام آموزش و پرورش، ورود به عرصه تربیتی کودکان زیر ۷ سال و همچنین تربیت و کادر سازی برای گام دوم انقلاب اسلامی است.

عدالت آموزشی از اصلی ترین محور های فعالیت مدارس صدرا

وی در تبیین عدالت آموزشی که یکی از مهمترین دغدغه های سازمان مدارس صدراست گفت: عرصه فعالیت های این سازمان ملی بوده و این مدارس هیچ شهریه ای را از دانش آموزان دریافت نمی کنند و به نوعی بازوی کمکی خوبی برای آموزش و پرورش محسوب می شوند.

حجت‌الاسلام تقدیری افزود: سازمان مدارس صدرا با مدیریت و هدایت سازمان تبلیغات اسلامی تلاش دارد تا در دور افتاده ترین شهرستان های کشور نیز به فعالیت آموزشی و تربیتی بپردازد؛ چرا که بسیاری از دانش آموزان مستعد و توانمند در سراسر کشور وجود دارند که توان پرداخت شهریه در مدارس خصوصی و غیر دولتی را ندارند؛ از این رو تلاش می کنیم تا همه دانش آموزان بتوانند از سطح آموزشی با کیفیت برخوردار شوند.

رییس سازمان مدارس صدرا همچنین گفت: از آنجایی که در حال حاضر در سازمان تبلیغات اسلامی این مدارس به عنوان مدارس انقلاب اسلامی شناخته می شوند، باید گفت یکی دیگر از گام های مهم تربیتی در این سازمان توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت نیروی انسانی محقق در این عرصه است.

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پروش و خطاب قرار دادن آن به عنوان کارخانه انسان سازی انقلاب گفت: برنامه ریزان و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و مدارس صدرا تلاش می کنند در عرصه تربیت و آموزش الگو سازی کنند و آن را در طبقی از اخلاص در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.

سازمان مدارس صدرا بازوی کمکی برای آموزش و پرورش است

حجت الاسلام تقدیری، با بیان اینکه این سازمان کار خود را ۱۸ سال پیش با تاسیس ۵۰ مدرسه در مقطع متوسطه دوم در سراسر کشور آغاز کرد گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در ۲۰۰ شعبه از مدارس صدرا با حضور ۳۵۰۰ معلم و کادر آموزشی مشغول به تحصیل هستند و در سال های اخیر این سازمان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و ابتدایی را نیز به فعالیت های آموزشی و تربیتی خود اضافه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر به طور میانگین سالانه ۲۵۰۰ دانش آموز از این مدارس فارغ التحصیل می شوند و هر ساله ۵ درصد به این آمار اضافه می شود.

برگزاری اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرا در مشهد

رییس سازمان مدارس صدرا در پایان از برگزاری هجدهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس صدرا در مشهد مقدس خبر داد و گفت: هدف عمومی این اجلاس ها توانمند سازی و انسجام بخشی به برنامه ها و فعالیت های سال آینده تحصیلی مدارس است و در این نشست ها مدیران در کنار یکدیگر از تجارب و چالش هایشان می گویند و خود را برای سال تحصیلی جدید آماده می کنند.

وی با اشاره به شرایط خاص کرونایی در دو سال تحصیلی گذشته گفت: از آنجایی که دانش آموزان در دوران کرونا و به تبعیت از آموزش های مجازی دچار آسیب ها و مشکلات آموزشی و تربیتی شدند، این اجلاس سه روزه تلاش می کند تا با تحلیل و مسئله شناسی این آسیب ها، کارگاه های آموزشی متعددی برای مدیران برگزار کند. همچنین این اجلاس فرصت مناسبی را ایجاد می کند تا مدیران مدارس علاوه بر انتقال تجربه در این خصوص، به هماهنگی های لازم برای سال تحصیل جدید دست یابند.

سازمان مدارس صدرا بازوی کمکی برای آموزش و پرورش است

لازم به ذکر است، هجدهمین اجلاس سراسری سازمان صدرا از روز ۱۰ مرداد با شرکت بیش از ۱۰۰ مدیر از مدارس صدرای سراسر کشور کار خود را آغاز کرده و در روز ۱۲ مرداد نیز آیین اختتامیه این اجلاس در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات