۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۸۶۱۳۳

تاکید پاکستان بر حل دو مساله فلسطین و کشمیر

تاکید پاکستان بر حل دو مساله فلسطین و کشمیر
شاه محمود قریشی گفت: حل مساله فلسطین و کشمیر برای تحقق صلح جهانی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، تارنمای خبری "اکسپرس تریبون" اعلام کرد: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در آستانه دومین سالروز لغو خودمختاری منطقه "جامو و کشمیر" توسط دولت هند در مصاحبه‌ای گفت: پاکستان در هر شرایطی از کشمیر و فلسطین حمایت می‌کند، زیرا حل این مسایل را برای صلح جهانی مهم می‌داند.

وی با بیان اینکه ترویج صلح در منطقه اولویت اصلی پاکستان است، افزود: اسلام آباد در این راستا همواره برای برجسته کردن مساله کشمیر، فلسطین و دیگر مسایل مربوط به امت اسلامی در همه مجامع بین المللی تلاش کرده و همچنان به حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک در این زمینه ادامه می‌دهد.

قریشی تصریح کرد: به دنبال تلاش‌های فراوان عمران خان نخست وزیر پاکستان موضوع کشمیر پس از ۶۳ سال در سازمان ملل مورد بحث قرار گرفت و اکنون صدای حمایت از مسلمانان کشمیری در مجامع بین المللی به گوش می‌رسد.

یادآوری می‌شود پاکستانی‌ها ۵ اگوست سالروز لغو خودمختاری منطقه جامو و کشمیر توسط دولت هند را به عنوان "روز استحصال" نام گذاری کرده اند و در شهر‌های مختلف این کشور با برگزاری تظاهرات همبستگی خود با مسلمانان کشمیری را اعلام می‌کنند.

پاکستان و هند پس از استقلال در سال ۱۹۴۷ درگیر مناقشه‌ای به نام کشمیر هستند. این مناقشه تاکنون سبب سه جنگ میان دو کشور شامل جنگ ۱۹۴۷ نبرد کارگیل و نبرد سیاچین شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات