۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۸۶۴۰۲
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

خبرگزاری رسا در جهت تقویت نظام و روحیه انقلابی گری در حوزه موفق عمل کرده است

خبرگزاری رسا در جهت تقویت نظام و روحیه انقلابی گری در حوزه موفق عمل کرده است
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: خبرگزاری رسا از جمله خبرگزاری‌هایی بوده که در جهت تقویت نظام و روحیه انقلابی گری در حوزه موفق عمل کرده است.

آیت الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه و رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه اطلاع رسانی به وظایف خطیر رسانه ها و خبرگزاری های انقلابی اشاره کرد و گفت: اگر خبرنگاران و رسانه ها به وظایف اصلی خود عمل کنند، مصداق آیه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَی بِاللَّهِ حَسِيبًا» خواهند بود که در این آیه قرآن کریم تجلیلی از خبرنگاران شده است.

آیت الله رجبی به تببین وظایف رسانه ها بر اساس موازین دینی و اسلامی پرداخت و ابراز کرد: رسانه ها و خبرگزاری ها باید تحلیل واقعی و درستی از اتفاقات و جریانات داشته باشد، از مبالغه و کم دیدن نکات مثبت، دوری و دید بدبینانه نداشته باشند و حقیقت‌ها و واقعیت­ها را آن گونه که وجود دارد، اعلان کنند.

وی بر ضرورت امانتداری در رسانه ها تأکید کرد و افزود: مصاحبه شونده ها مطالبی را بیان می کنند و نباید تعابیر و سخنان آنها کم و زیاد شود، اما گاهی شاهد هستیم که خبرنگارانی طبق سلیقه خود عبارات و کلمات را عوض می کنند و به نام فرد مصاحبه شونده منتشر می شود.

آیت الله رجبی با بیان اینکه اخبار باید طبق مصالح و منافع نظام اسلامی منتشر شود، گفت: برخی اتفاقات و مسائل به خودی خود نشر و انتشار آن مشکلی ندارد، اما انتشار برخی حقیقت ها به سبب شرایط ویژه کشور و حفظ کلی نظام اسلامی و جامعه جایز نیست.

وی با بیان اینکه رسانه ها حق انتشار و بازنشر مسائل سری افراد را ندارند، تصریح کرد: انتشار اخبار و تحلیل هایی که سبب تخریب و لکه دار شدن چهره های برخی افراد می شود، مگر در موارد خاص و استثنایی، جایز نخواهد بود.

خبرگزاری ها باید بازگو کننده مشکلات مردم باشند

آیت الله رجبی با بیان اینکه خبرگزاری ها باید بازگو کننده مشکلات مردم و جامعه به مسؤولان کشور باشند، ابراز کرد: در بیان و انتشار مشکلات جامعه نباید سیاه نمایی روی دهد، بلکه باید خبرگزاری ها با زبان ناصحانه، نواقص کشور و نقاط ضعف مسؤولان را گوشزد کنند و اگر این اخبار به همراه ارائه راهکار برون رفت از این مشکلات باشد، کمک مناسبی برای مسؤولان کشور خواهد بود.

آیت الله رجبی

رسانه ها و خبرگزاری ها باید امید را در جامعه زنده نگه دارند

وی با بیان اینکه رسانه ها و خبرگزاری ها باید امید را در جامعه زنده نگه دارند، افزود: نباید تحلیل ها و گزارش های خبری سبب ایجاد اختلاف میان اقشار مختلف مردم و یأس و ناامیدی مردم جامعه شود.

آیت الله رجبی بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی تأکید کرد و افزود: باید رسانه ها و خبرگزاری ها از مسائلی که سبب ایجاد اختلاف و تفرقه صفوف مردم می شود، پرهیز کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه رسانه ها از انتشار مسائلی که سبب ایجاد سوء اخلاق و تضعیف معنویت در جامعه می شود، پرهیز کنند، گفت: نظام اسلامی بر اساس ارزش های اسلامی بنا شده و همچنین ارزش انسان ها به پارسایی آنها خواهد بود، از این رو خبرنگاران می توانند نقش مؤثری برای تقویت و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه ایفا کنند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه ما در نظام مبتنی بر ولایت فقیه زندگی می کنیم، افزود: باید رسانه ها و خبرگزاری ها در نشر بیانات رهبر معظم انقلاب که راهنمای مسؤولان و خواص جامعه است، فعال و کوشا باشند و در جهت تبیین و ترویج و بازنشر آنها اهتمام جدی داشته باشند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: رسانه ها باید مراقب باشند که اخبار و تحلیل هایی بر خلاف و تضعیف رهنمودها و دستورات رهبر معظم انقلاب منتشر نکنند.

خبرگزاری رسا در نشر اندیشه های حوزویان و علما موفق عمل کرده است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم، خبرگزاری رسا خبرگزاری متعهد و در خط امام و رهبری و انقلاب حرکت می کند و در کلیت این خبرگزاری موفق عمل کرده است.

آیت الله رجبی اظهار داشت: شاید در مواردی بنده و دیگران انتقاداتی به این رسانه داشته باشیم، اما در کلیت خبرگزاری رسا از جمله خبرگزاری‌هایی بوده که در نشر اندیشه های حوزویان و علما، در جهت تقویت نظام اسلامی و روحیه انقلابی گری در حوزه موفق عمل کرده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: از تمام خبرنگاران متعهد از جمله اعضای خبرگزاری رسا که با دقت به وظیفه مهم خبرنگاری مشغول هستند، تقدیر و تشکر دارم و از خداوند خواهانم که هر روز بر تعهد خبرنگاران بر نشر فرهنگ اسلامی در جامعه افزایش یابد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Abbas
United Arab Emirates
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
مشک آن است که خود ببوید
2
0
هو الله
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
تبریک صمیمانه و قلبی خود را به مناسبت روز ارزشمند خبرنگار به یاران انقلاب در خبرگزاری رسا عرض مینمایم.
برقرار باشید
2
0
یا نور
Japan
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
نعمتی در اختیار رسای انقلابی هست
امید که بتونه در جهت تقویت اسلام و انقلاب به کار ببنده..
2
0
طلبه انقلابی
Japan
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
بدینوسیله روز خبرنگار ( ۱۷ مرداد ) را به شما خبرنگاران انقلابی و با اخلاق در این رسانه دینی تبریک عرض نموده و امیدوارم همیشه با صحت و سلامتی در انجام این رسالت بزرگ موفق و موید باشید .
2
0
کامران
United States
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
در حرکت رسانه ای و تبلیغاتی قوی و هوشمندانه تر عمل کنیم.
2
0
ناشناس
United States
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
روزتون مبارک و امیدوارم که همیشه در سلامت کامل باشید.
2
0