۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۸۶۴۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

برگزاری مراسم های عزاداری محرم به میزبانی دو هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی

برگزاری مراسم های عزاداری محرم به میزبانی دو هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی
لرستان - حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه محرم امسال هیأت‌های مذهبی تعطیل نیست، گفت: مراسم عزاداری محرم به میزبانی دو هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام مهدی قدرتی، امروز در گردهمایی «نسل حسینی» ویژه هیأت مذهبی و مداحان لرستان که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: مراسم عزاداری محرم امسال به میزبانی دو هزار و 500 هیأت مذهبی برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه در محرم امسال هیچکدام از هیأت های مذهبی تعطیل نخواهد بود، افزود: مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی لازم برای برگزاری مراسم عزاداری محرم انجام شده است، ادامه داد: امسال برنامه‌های مربوط به هیأت‌های زنجیر زنی، طبل و سنج را نیز خواهیم داشت.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه دسته‌ روی ها محله‌ای است و نباید از محله خود بیرون برویم، گفت: سیاه پوشی همه استان از جایگاه‌های ثابت تا متحرک و میدان‌ها و معابر و خودروها و … انجام شده و در دستور کار است.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای حفظ سلامتی مردم امسال تجمع نخواهیم داشت، فاصله گذاری ها باید بهتر برگزار شود و استفاده از ماسک در مراسم عزاداری ها ضروری است.

برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: مراسم عزاداری محرم امسال در فضای باز با یک سوم جمعیت و در فضای بسته با یک چهارم جمعیت مراسمات برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی به برگزاری کارگاه های اموزشی ویژه مبلغان، مداحان و هیأت های مذهبی اشاره کرد و عنوان داشت: امسال با فعالیت ۶۰۰ نفر از مبلغان به استقبال برنامه‌های ماه محرم می‌رویم./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات