۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۸۶۴۳۵

روز خبرنگار این رسولان زمینی...

روز خبرنگار این رسولان زمینی...
امروز روز خبر است و روز خبرنگار، در قداست خبر و خبر نگاری اگر بخواهیم سخنی به زبان بیاوریم کافیست قرآن را در دست بگیریم و سوره به سوره آیاتش را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت روزخبرنگار متنی در گرامی داشت تلاش های آنان تقدیم می شود:

بسم الله الرحمن الرحیم


روز خبرنگار ، این رسولان زمینی

امروز روز خبر است و روز خبرنگار، در قداست خبر و خبر نگاری اگر بخواهیم سخنی به زبان بیاوریم کافیست قرآن را در دست بگیریم و سوره به سوره آیاتش را بررسی کنیم، هنگام تورق کتاب مقدس در میان خیل کلمات، کلمه مقدس نبا را مشاهده خواهیم کرد، آری کلمه ای مقدس که خداوند آن را در میان کلمات نورانی قرآن جای داده است.

"عَمَّ يَتَسَاءَلُونَ عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ"

ونبا همان خبر است، خبری عظیم که به گفته قرآن ابنا بشر همواره در انتظار شنیدن آن صف به صف چشم به دهان خبرنگاری آسمانی دوخته اند.

این آیه قرآن ارزش خبر عظیمی که در قیامت کبری به وقوع می پیوند را حکایت می کند، و خبرنگار آن بزرگترین رسالت را به عهده دارد. رسالتی که خبری عظیم را مخابره می کند و مردمان را از جهلی عظیم به علم و روشنایی رهنمون می سازد.

حال در همین زندگی زمینی که هر روز قیامتی برپاست وحساب و کتابی! و حادثه ای تلخ و شیرین به وقوع می پیوندد، آن لحظه ای که دست ابنا بشر از اخبار عالم و حوادث تلخ و شیرین آن کوتاه هست و در عطش استماع اخبار مهم به انتظارنشسته اند، این خبرنگار است که در این قیامت دنیا رسالت ارزشمند خود را ایفا نموده و اخبار مهم این جهان خاکی را به خاک نشینان منتظر مخابره می کند.

آنگاه که حادثه ای رخ می دهد و تو دل نگران هم نوعان خود هستی، لحظه ای که اتفاقی فرح بخش و نشاط آور در حال وقوع هست و تو چشم به راه کسی هستی که نتیجه آن اتفاق را برایت مخابره کند، گاه در گرمای طاقت فرسای تابستان و گاه در سرمای استخوان سوز زمستان، در جستجوی مطلبی هستی که دستت از اخبار واقعه ای کوتاه است، این خبر نگار است که تمام مشقت های مسیر خبر را به جان می خرد و با گذشتن از لذت های فردی و خوشی های زندگیش به دل حوادث می زند، تا برای تو خبری را در بهترین وجه ممکن مخابره کند.

آری اگر خبر نگار در ایفای نقش خود صداقت و امانت را به زیباترین وجه ممکن حفظ کند، حقیقتا در زمره رسولان آسمانی قرار خواهد گرفت، که هر روز در قیامت دنیا خبری عظیم را به گوش مردمان جهان می رساند.

چه رسالتی بالاتر از این که انسانی زمینی قدم در جای  قدم های رسولان آخرت بگذارد و جامعه انسانی را از تنگنای جهل و بی خبری به جهان علم و آگاهی هدایت کند.

روز رسولان زمینی بر شما مبارک

روزت مبارک خبرنگار...

 

لیلا سادات غمیلویی

دانشجوی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
تبریک صمیمانه و قلبی خود را به مناسبت روز ارزشمند خبرنگار به یاران انقلاب در خبرگزاری رسا عرض مینمایم.
برقرار باشید
1
0
طلبه انقلابی خبرنگار
Japan
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
چه عجب یک دانش آموخته علوم ارتباطات اجتماعی به خبرنگارا نیم نگاهی انداخت
چون معمولا ما خبرنگارا روی مخ اساتید ارتباطات هستیم
علتش رو نمیدونم چیه
اما غالبا در جلسات دقت کرده ام
اساتید ارتباطات از اصحاب وفعالان رسانه خبری بدشون میآد.
1
0
محمد سید شریفیان
United States
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
17مرداد روز خبرنگار بر تمامی فعالان عرصه رسانه گرامی باد.
1
0
ناشناس
United States
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
بیست و سه سال از شهادت خبرنگار سرفراز، شهید محمود صارمی به دست نیرو‌های طالبان در مرازشریف افغانستان می‌گذرد و روز ۱۷ مرداد به پاسداشت جایگاه مهم و ارزشمند این رسولان رسانه‌های نوین به عنوان «روز خبرنگار» در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.
1
0