۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۸۶۴۴۴
دبیرکل هیئت علمای لبنان:

هدف عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقابله با ایران است

هدف عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقابله با ایران است
دبیرکل هیئت علمای لبنان با اعلام اینکه پیروزی مقاومت در منطقه به لحاظ راهبردی و نظامی محقق شده است، گفت: هدف از عادی سازی روابط، مقابله با ایران به عنوان حامی فلسطین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دبیرکل هیئت علمای لبنان در رابطه با پاسخ حزب الله لبنان به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: تحرکات اخیر در جنوب لبنان پس از آن صورت می‌گیرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه غزه و در برابر مقاومت قهرمانانه فلسطین با شکست مواجه شد.

شیخ یوسف الغوش افزود: از سوی دیگر کشتی اسرائیلی اخیراً در آب‌های خلیج فارس هدف قرار گرفته است. همگی این اقدامات باعث شده است تا یکسری اقدامات بین‌المللی، داخلی و خارجی علیه مقاومت در لبنان صورت گیرد، اقداماتی که هدف از آنها خروج دشمن اسرائیلی از محاصره و سلسله ناکامی‌هایی است که این رژیم در آن گرفتار شده است.

وی ادامه داد: بنابراین تجاوز اسرائیل به لبنان و جنوب آن در همین راستا صورت گرفت اما همانطور که خداوند متعال در آیه ۱۹۴ سوره بقره می‌فرماید: «اعتدو علیهم بمثل ما اعتدوا علیکم»، محور مقاومت پاسخ دندان شکن و قاطعی به این تجاوزات صهیونیستی نشان داد.

دبیرکل هیئت علمای لبنان با بیان این مطلب افزود: تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین همزمان با اقدامات برخی کشورهای عربی خائن مبنی بر عادی سازی روابط با تل آویو صورت می‌گیرد. عادی سازی روابط از سوی کشورهایی همچون امارات، بحرین و سودان در راستای نابودی حق بازگشت آوارگان فلسطین صورت می‌گیرد و هدف از آن چشم پوشی از قضیه فلسطین در راستای منافع جهانی صهیونیسم و دشمن غاصب صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: این منافع از سوی لابی اسرائیل در آمریکا تامین می‌شود و در اصل به منظور مقابله با جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد چرا که این کشور حامی قضیه فلسطین است.

شیخ یوسف الغوش درباره استقبال تمامی گروه‌های مقاومت منطقه از پاسخ حزب الله به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: ائتلاف، همبستگی و همراهی مقاومت فلسطین، عراق و یمن با مقاومت لبنان بهترین دلیل است که پیروزی به لحاظ راهبردی، نظامی و مردمی محقق شده است و این به مثابه شکستی برای آمریکا و دشمن اشغالگر صهیونیستی است./۹۸۸/

ارسال نظرات