۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۸۶۵۳۰
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

خبرنگاران؛ پل ارتباطی مردم و مسؤولان / دولت جدید حامی خبرنگاران باشد

خبرنگاران؛ پل ارتباطی مردم و مسؤولان / دولت جدید حامی خبرنگاران باشد
کرمانشاه ـ آیت الله میریونسی گفت: از دولت منتخب و انقلابی آیت الله رئیسی انتظار داریم که نگاهی متفاوت نسبت به دیگر دولت های گذشته نسبت به جامعه خبرنگاران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در مراسمی که با حضور خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، خبرنگاران را باید چشم بینای جامعه و نیز پل رابطی بین مسؤولان و جامعه عنوان کرد.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور گفت: خبرنگاران با وجود سختی هایی که در کار خویش همانند حقوق پایین، مشکلات بیمه، عدم امنیت شغلی و دیگر مصائب، بازهم به وظیفه خطیر خود که همان اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است می پردازند که کار این عزیزان قابل ارج و ستایش است.

این عالم کرمانشاهی در ادامه سخنان ر خود افزود: باید اذعان کرد که دولت ها داین مدت نتوانسته اند که قدر و جایگاه مهم خبرنگاران در جامعه را به خوبی درک کنند و همین عامل باعث شده که بخشی از فکر و دغدغه این قشر، تأمین معاش روزمره زندگی باشد، که این رویه بر روی کار خبرنگاران تاثیرات منفی خود را گذاشته است.

وی افزود: بنابراین از دولت منتخب و انقلابی آیت الله رئیسی انتظار داریم که نگاهی متفاوت نسبت به دیگر دولت های گذشته نسبت به جامعه خبرنگاران داشته باشد، تا این عزیزان با فراغ بال بتوانند به معنای کامل زبان گویای جامعه برای بیان مشکلات و نیازها باشند.

آیت الله میریونسی تأکید کرد: کار خبر و خبرنگاری امری مقدس است تا جایی که در قرآن کریم سوره ای به نام قلم داریم و خداوند متعال در ابتدای همین سوره می فرماید: «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ» یعنی اینکه سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند، که این کلام خداوند دال بر تقدس قلم و جایگاه آن در جامعه بشری دارد، بنابراین باید کسانی که به عنوان اصحاب رسانه شناخته می شود نسبت به این مهم توجه کافی داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور ادامه داد: لذا کسی که قلم می زند باید همواره امانتداری امین باشد و اجازه ندهند که قلمش در خدمت افراد و جریانات ضدنظام، ضدمردمی و ضددینی قرار بگیرد، زیرا قلم و آنچه که می نگارد، مقدس است.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه متولیان امر باید همواره حامی واقعی قشر خبرنگار باشند، افزود: زمانی که خبرنگاران وقت و جان خود را وقف اطلاع رسانی می کنند و در این راه ها با مشکلات بسیاری روبرو می شوند نهادهایی همانند فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... باید به معنای واقعی حامی این صنف باشند و دغدغه های آنان را شناسایی و برطرف نمایند.

آیت الله میریونسی گفت: از سوی دیگر قلم خبرنگار جدای از اینکه باید همواره نقد منصفانه و سازنده داشته باشد، باید از تخریب و تضعیف جایگاه افراد که دود آن به چشم نظام و کشور می رود دوری کند، خبرنگار باید واقعیات را بیان کند.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور خاطرنشان کرد: قلم خبرنگار سلاح اوست، حال این سلاح باید در خدمت اسلام، جامعه و اعتلای نظام اسلامی و در مقابل دشمنی سرسخت برای معاندان و براندازان باشد و امروز قلم حکم همان سلاحی را دارد که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با آن در برابر جهان استکبار ایستادند./1400/پ210/

ارسال نظرات