۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۸۶۵۴۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

در اجرای برنامه ها نیازمند روزآمدی و پویایی هستیم

در اجرای برنامه ها نیازمند روزآمدی و پویایی هستیم
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر روزآمدی و پویایی در اجرای برنامه‌ها، گفت: وقتی گرفتار روزمرگی شویم از دنیا و مجموعه‌های فعال آن عقب می‌مانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس و مسؤولان جهاد دانشگاهی استان، با تبریک سالروز تأسیس این نهاد، اظهار کرد: همان‌گونه که وظایف و رویکردها و اهداف جهاد دانشگاهی معلوم است، باید خروجی‌های این نهاد هم دیده شود تا مردم و نخبگان بدانند جهاد دانشگاهی در این مدت در استان چه خروجی‌هایی در حوزه آموزش، فناوری، مباحث اقتصادی، درآمدزایی، توانمندسازی، کارآفرینی، مسائل فرهنگی و ... داشته است.

وی تصریح کرد: نه‌تنها در جهاد دانشگاهی بلکه در همه نهادها و مجموعه‌ها باید خروجی‌ها روشن شود وگرنه شاید صرف بیان و اطلاع از رویکردها و اهداف انسان را به نتیجه موردنظر نرساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت روزآمدی و پویایی در اجرای برنامه‌ها و اجتناب از روزمرگی، افزود: وقتی گرفتار روزمرگی شویم دیگر از دنیا و مجموعه‌های فعال و پرتحرک آن عقب می‌مانیم و در آینده نیز جبران این عقب‌ماندگی دشوار خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به لزوم بومی‌سازی و تطبیق برنامه‌ها و رویکردهای جهاد دانشگاهی با نیازها و مقتضیات استان، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی بومی و منطبق با نیازها و توانمندی‌های منطقه و استان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... از ضروریات است؛ به‌گونه‌ای که اگر فعالیت‌های شما با نیازها و شرایط بومی هم‌خوانی داشته باشد توفیقات شما نیز افزایش می‌یابد.

وی همچنین با تأکید بر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بیشتر در مراکز علمی و فرهنگی نسبت به فعالیت‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی قرار است کارهای علمی و فرهنگی انجام دهد؛ ازاین‌رو باید ارتباط این نهاد با اساتید و دانشجویان افزایش یافته و فعالیت‌های آن در مراکز و دانشگاه‌ها بیش‌ازپیش دیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: باید فعالیت‌ها و اقدامات جهاد دانشگاهی دیده شود تا جذب استعدادها به این نهاد افزایش یافته و به‌تبع آن موفقیت‌های آن نیز بیشتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه جهاد از ریشه جهد و تلاش آمده و از سوی دیگر کاری که همراه با نیت قربت و قصد خدمت باشد جهاد نامیده می‌شود، خطاب به فعالان این نهاد در استان گفت: با همان نیت و قصد خدمت به مردم و جامعه، کار جهادی کنید تا تأثیرگذاری این مجموعه در زمینه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و ... بیش‌ازپیش مشهود باشد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات