۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۸۶۶۵۶
امام جمعه شهرستان پاوه:

انگیزه واقعی خبرنگاران باید بصیرت افزایی و خدمت به مردم باشد

انگیزه واقعی خبرنگاران باید بصیرت افزایی و خدمت به مردم باشد
کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: انگیزه واقعی خبرنگاران باید بصیرت افزایی و خدمت به مردم باشد، خبرنگار باید با صبر خود از ایجاد هرگونه فضای ناامیدی در جامعه پرهیز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران به نوعی امید را در دل جامعه زنده می کنند که این کاری بسیار بزرگ و ارزشمند است.

وی تأکید کرد: در یک کلام می توان گفت که رسالت روحانیون و خبرنگاران در یک راستا و آن هم تنویر افکار عمومی و روشنگری است که این عزیزان باعث پیشرفت و توسعه جامعه می شوند.

ماموستا قادری در ادامه سخنان خود تشریح کرد: همچنین خبرنگاران و روحانیون در یک سنگر مشترک حضور دارند و هدف هر دوی آنها خدمت به مردم و بیداری جامعه می باشد.

امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه حرفه خبرنگاری بسیار سخت است، بیان داشت: کار خبرنگاری مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است و همین امر بر قداست این شغل و حرفه افزوده است.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در اخبار روزانه می بینیم که برخی از خبرنگاران که وظیفه و کار پوشش اخبار را بر عهده دارند در برخی از کشورها شهید و کشته می شوند که این هم از دلایل سختی این حرفه در دنیا است.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه انتشار اخبار باید با مستندات همراه باشد، گفت: با وجود شرایط خاص جامعه همانند کرونا، گرانی و... باید اخباری که خبرنگاران و رسانه ها منتشر می کنند سندیت داشته باشند تا سبب ایجاد مشکلات و شبهات دیگری نشود.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: انگیزه واقعی خبرنگاران باید بصیرت افزایی و خدمت به مردم باشد، خبرنگار باید با صبر و متانت خود از ایجاد هرگونه فضای ناامیدی در جامعه به شدت پرهیز کند./1400/پ210/

ارسال نظرات