۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۸۶۷۰۰
امام جمعه سرپل‌ذهاب:

حفظ سلامت مردم اولویت نخست هیأت‌های مذهبی باشد

حفظ سلامت مردم اولویت نخست هیأت‌های مذهبی باشد
کرمانشاه - حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: با توجه به وضعیت ویژه جامعه در بحث کرونا و شیوع آن باید سلامتی مردم و عزاداران از اولویت های تشکل های دینی و هیات های عزاداری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امروز در نشست با اصحاب رسانه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم حسینی اظهار داشت: محرم در اسلام و مذهب شیعه ماه اندوه و حزن است و از جایگاه بسیار رفیعی برخودار می باشد.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تاکید کرد: هر کسی که دل در گروه محبت رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) دارد در این ماه به عزاداری برای سالار و سرور شهدا؛ امام حسین(ع) و یاران باوفاش می پردازد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محرم برای هر انسان آزاده ای درس های بسیاری برای داشتن یک زندگی شرافتمندانه و آبرومندانه دارد و علاوه بر اینکه باید از فرصت های معنوی این دهه نهایت استفاده را ببریم، باید نسبت به شناخت معرفت واقعی ائمه اطهار(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) اهتمام ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه عنوان کرد: با این وجود با توجه به وضعیت ویژه جامعه در بحث کرونا و شیوع آن باید سلامتی مردم و عزاداران از اولویت های تشکل های دینی و هیات های عزاداری باشد، امیدواریم که همه عزاداران این موارد را مدنظر داشته باشند تا خدایی ناکرده سلامت مردم  و عزاداران در این ایام مهم به خطر نیفتد.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: امروز جامعه باید در کنار کادر درمان و پزشکی قرار بگیرد و با رعایت اصول بهداشتی همانند رعایت پروتکل های اجتماعی و ... مانع شیوع بیشتر این ویروس منحوس در جامعه شود.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم که عزاداری های همه ما در ماه محرم و صفر مورد قبول درگاه حق قرار بگیرد و بتوانیم که در این شب های معنوی به شور و شعور حسینی برسیم./1400/پ210/

ارسال نظرات