۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۸۶۷۲۹
امام جمعه ایلام:

مهارت افزایی ائمه جماعت نقش مهمی در جذب افراد به دین دارد

مهارت افزایی ائمه جماعت نقش مهمی در جذب افراد به دین دارد
ایلام - حجت الاسلام کریمی تبار گفت: مهارت افزایی امامان جماعت محلات نقش مهمی در جذب افراد به ارزش‌های اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروزدر دیدار حجت الاسلام میرمحمدیان، قائم مقام معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، اظهار کرد: ساماندهی و تبیین جایگاه امامان جماعات در راستای نقش آفرینی بهتر آن ها یک اقدام ضروری است.

وی امامت جماعات نیاز به پشتوانه دارند و هم نیاز به مهارت افزایی دارند، چرا که با اقشار مختلفی از کودک و نوجوان و پیر و جوان، زن و مرد در مسجد مواجه هستند و ارتباط مناسب اجتماعی با اقشار مختلف مردم برقرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: در کار فرهنگی نیاز است که طلاب و امامان جماعت در زمینه مهارت افزایی و ارتباط برقرار کردن با اقشار مختلف مردم آموزش های لازم را کسب کنند و تجربه های لازم را داشته باشند و به شکل مدونی فعالیت های آموزشی کارگاهی برای امامان جماعت برگزار شد و ارتباط امام جماعت با مخاطبان بیش از گذشته شود.

وی با بیان اینکه  متاسفانه در بسیاری از موارد این ارتباط برقرار نیست، یادآور شد: در سطح محلات و مساجد باید این ارتباطات به خوبی از سوی امامان جماعت برقرار شود، همانگونه که در ایام کرونا روحانیون و طلاب پای کار آمدند و طلاب برای جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه متولی شدند و نقش مهمی و مفیدی در ارتباط با اقشار مختلف مردم داشتند در طول سال نیز باید این ارتباط با افراد محله برقرا باشد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: یکی از عوامل تاثیر گذار در ایجاد مشارکت مردم استان در انتخابات سال جاری همین ارتباطات امامان جماعت با مردم و افراد محلات بوده است و مهارت افزایی امامان جماعت در این زمینه با تبادل تجربیات به شدت نیاز است و امید است که این گونه برنامه ها، به جایی برسد که الگوهای مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی ابراز کرد: برای ارتباط برقرار کردن و تعامل با افراد و مخاطبان در سطح محلات، در زمینه های مختلف روانشناسی، مشاوره و سایر حوزه ها باید بر مهارت افزایی امامان جماعت افزوده شود و  به طور قطع خیلی مفید و تاثیرگذار  خواهد بود و هر کاری که در این زمینه از دست ما برآید کمک خواهیم کرد.

ارسال نظرات