۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۸۶۷۵۱
امام جمعه ارومیه:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا و صیانت شود

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا و صیانت شود
آذربایجان غربی - امام جمعه ارومیه گفت: عده‌ای اصل امر به معروف را مورد هجمه قرار داده و بنابراین نیازمند همت و تلاش طلایه‌داران برای تبلیغ روش درست احیای فریضتین هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در آیین رونمایی از سامانه ارتباط مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم اکنون برخی افراد جامعه به نام امر به معروف و نهی از منکر، مرتکب منکر شده در حالی که خود نیازمند نهی و برخورد جدی هستند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید برخی رفتارهای رخ داده در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر اشتباه و از روی نادانی یا غرض‌ورزی است و نباید سبب دلسردی در اجرای این فریضه شود.

نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر ارتباطی به برخورد خشن و رفتار نادرست ندارد و این نوع رفتارها خود بزرگترین منکر است.

وی با تاکید بر اینکه تفکیک و تبیین نوع رفتار و حد و حدود امر به معروف و نهی از منکر مهم است بیان کرد: در این راستا مصادیق و حدود اقدام مردم و حکومت با اندکی تامل روشن است و باید برای عموم تبیین شود و بی‌شک پس هر برخوردی نباید به نام امر به معروف و نهی از منکر مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر نباید با رفتارهای ناپخته برخی افراد دلسرد شوند، افزود: انجام و عمل به فریضتین اجر و پاداش الهی دارد و باید وظیفه شرعی را انجام داد.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر اینکه باید فریضتین در جامعه احیا و صیانت شود، تصریح کرد: عده‌ای اصل امر به معروف و نهی از منکر را مورد هجمه قرار می‌دهند و بنابراین در این مورد نیازمند همت و تلاش طلایه‌داران و اقشار مختلف مردم برای تبلیغ و ترویج روش درست احیای فریضتین هستیم.

وی گفت: باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر و مهم‌تر از آن بحث احیا و صیانت از این فریضتین را جدی گرفت چراکه این یک مسأله فطری بوده و در تمام جوامع چه اسلامی و چه غیراسلامی وجود دارد.

ارسال نظرات