۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۷۸۰۲۱

۲۲ فروردین ماه با مهمترین اخبار حوزوی استان‌ها

۲۲ فروردین ماه با مهمترین اخبار حوزوی استان‌ها
استانها - پذیرش طلبه در مدرسه علمیه میانه، اعلام زمان تعطیلی دروس خارج حوزه علمیه خراسان و افتتاح ساختمان اداری مرکز خدمات در آذربایجان غربی از مهمترین اخبار استانها است.

اعلام تعطیلی سراسری مدارس علمیه در شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان

طبق اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبنی بر تعطیلی سراسری در کشور، کلیه مدارس علمیه شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی به طور کامل تعطیل و در ضمن اینکه دروس به صورت مجازی برگزار می‌شوند، امتحانات نیز تعلیق می‌باشند.

در حال حاضر شهرهای اندیمشک، امیدیه، مسجدسلیمان، دزفول، لالی، شوشتر، ایذه، اهواز، کارون، باغملک، شوش، خرمشهر، آبادان، رامهرمز، ماهشهر و بهبهان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

ساختمان اداری مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی افتتاح شد

آیین افتتاح ساختمان اداری مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان آذربایجان غربی با حضور حجج اسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات، عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و عضو هیئت مدیره مرکز خدمات، قریشی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان ستادی مرکز خدمات و مسئولان استانی برگزار شد.

سخنرانی حجج اسلام والمسلمین ربانی، عباسی، قریشی و حجت الاسلام حسام افروز معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات و یگانه مدیر کل مرکز خدمات استان و همچنین تقدیر از دست‌اندرکاران این پروژه از برنامه های این مراسم بود.

 

اعلام زمان تعطیلی دروس خارج حوزه علمیه خراسان

طبق اعلام روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، با عنایت به فرارسیدن فرصت ویژه عبودیت، بندگی و میهمانی حضرت حق تعالی و ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان، طبق هماهنگی با اساتید و مدیر حوزه علمیه خراسان، دروس خارج این حوزه از دوشنبه ۲۳ فروردین تا شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعطیل می باشد.

بر اساس این گزارش، آغاز دروس نیز پس از ماه مبارک رمضان از روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام شده است.

 

تولید دو نرم‌افزار از آثار آیت الله مظاهری

در آستانۀ فرارسیدن ماه مبارک رمضان، دو مجموعۀ نرم‌افزاری با عناوین «صبر، کیمیای سعادت انسان» و «معاد، سرنوشت جاودانۀ انسان»، از آثار آیت‌الله مظاهری منتشر شد.

در نرم‌افزار «صبر، کیمیای سعادت انسان»، بر اهمیّتِ توجّه و کاربرد صبر و استقامت به‌عنوان یک عامل مهم برای حفظ حیاتِ ایمانی و انسانی تاکید شده و در مباحث آن صبر به سه قسم کلّیِ «فردی»، «خانوادگی» و «اجتماعی» تقسیم گردیده است.

همچنین نرم‌افزار «معاد، سرنوشت جاودانۀ انسان»، حاوی شرح مختصر منازل آخرت بر مبنای تعالیم قرآن و عترت است و در آن به بیان اهمیّتِ توجّه به معاد به‌عنوان یک اصل مهم و ضروری در سعادت انسان و طریقی برای کسب فضائل اخلاقی پرداخته‌ شده است.

 

پذیرش طلبه در مدرسه علمیه شهرستان میانه

حجت الاسلام قلی زاده، مدیر مدرسه علمیه شهرستان میانه از جذب ۲۰ طلبه جدید در این مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی ادمه داد: با هماهنگی های انجام شده، حوزه علمیه میانه به زودی تبدیل به حوزه قرآنی خواهد شد.

 

مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) برای سال تحصیلی جدید طلبه می‌پذیرد

خانم الهام استادی، مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س)، از آغاز پذیرش طلاب خواهر در مقطع سطح ۲ (کارشناسی) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ این مدرسه علمیه خبر داد.

وی افزود: مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) برای مقطع سطح ۲ (کارشناسی) از بین خواهران واجد شرایط، طلبه خواهر می‌پذیرد.

 استادی درباره شرایط پذیرش این مدرسه علمیه، بیان کرد: داشتن مدرک حداقل دیپلم، حداکثر سن ۴۰ سال و معدل بالای ۱۲ از جمله شرایط پذیرش این مدرسه علمیه است.

حمزه عباسی
ارسال نظرات