۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۸۶۸۴۵
معاون مسئول روابط عمومی حزب جنبش اتحاد ملی پاکستان:

عزاداری امام حسین(ع) میراث چندین قرن جهان اسلام است

عزاداری امام حسین(ع) میراث چندین قرن جهان اسلام است
عامر خان در سخنانی با انتقاد از ایجاد موانع از سوی دولت در برگزاری مراسم دهه اول محرم، گفت: عزاداری امام حسین(ع) میراث چندین قرن جهان اسلام است و تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عامر خان معاون مسئول روابط عمومی حزب جنبش اتحاد ملی پاکستان به همراه هیئتی با حجت الاسلام والمسلمین سید شاهنشاه حسین نقوی عضو ارشد مجمع علمای شیعه پاکستان و سخنران بزرگ این کشور دیدار کرد و بخاطر اعمال ممنوعیت سخنرانی و روضه خوانی بر بعضی از شخصیت ها و علمای شیعه در دهه اول محرم از سوی دولت پاکستان، واکنش نشان داد.

وی با بیان این که ایجاد موانع در برگزاری مراسم عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام خلاف قانون اساسی کشور و حقوق اقلیت های مذهبی در پاکستان است، ابراز داشت: عاملین این اقدامات ضد اخلاقی، عمدا می خواهند اوضاع داخلی کشور را وخیم و بدتر کنند.

این فرد سیاسی پاکستان با اشاره به این که دولت سنده بجای فراهم کردن تسهیلات مناسب برای انجام مراسم عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام، در اوامر ضد ارزشی و مانع تراشی مشغول است، اظهار داشت: حزب جنبش اتحاد ملی پاکستان در کنار شیعیان این کشور قرار دارد و در برقراری اتحاد، همدلی دینی و مذهبی و فضای مسالمت آمیز در کشور تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

وی پس از این دیدار در با گفتگو با اصحاب رسانه پاکستان گفت: عزاداری حضرت امام حسین(ع) میراث فرهنگی و دینی چندین قرن جهان اسلام است، دولت نمی تواند بر سر راه برگزاری مراسم عزاداری موانع ایجاد کند.

معاون مسئول روابط عمومی حزب جنبش اتحاد ملی پاکستان بخاطر ممنوعیت برگزاری عزاداری در زندان های شهر کراچی اظهار تعجب کرد و افزود: بنده از کودکی شاهد برگزاری مراسم عزاداری در سالن همایش های خالق دینا در شهر کراچی بوده ام اما متاسفانه امسال خبرها از ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در این سالن را حکایت دارند.

وی خطاب به دولت محلی سنده گفت: موانع و مشکلات سر راه برگزاری عزاداری امام حسین علیه السلام را فوری بردارید و برای برگزاری مراسم با شکوه تسهیلات فراهم کنید./988/

ارسال نظرات