۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۸۶۵۲۵
امام جمعه ملبورن استرالیا:

پلیس پاکستان از برخورد متعصبانه با عزاداران اباعبدالله اجتناب کند

پلیس پاکستان از برخورد متعصبانه با عزاداران اباعبدالله اجتناب کند
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با انتقاد از اقدامات خودسرانه پلیس پاکستان در جلوگیری از برگزاری آیین های مذهبی محرم، پلیس این کشور را نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا در گفت و گوی تلفنی با اصحاب رسانه های بین المللی و کارشناسان امور سیاسی، فرارسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام را به جهانیان بویژه شیعیان جهان تسلیت گفت.

وی با بیان این که برخورد متعصبانه دستگاه امنیتی پاکستان نسبت به برگزاری آیین های مذهبی محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: پلیس پاکستان از عمل خودسرانه و خلاف قانون اساسی کشور پرهیز کند و طبق دستور دیوان عالی پاکستان عمل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با اشاره به این که شیعیان و پیروان امام علی(ع) متعهد به برگزاری آیین های مذهبی در محرم اند و در این راه هیچ گونه مانعی را تحمل نخواهند کرد، ابراز داشت: دولت، جلوی تحرکات افراط گرایانه و رویکرد متعصبانه دستگاه امنیتی را بگیرد و از گذشته زمان عبرت حاصل کند.

این روحانی استرالیایی با تاکید به این که با رویکرد عادلانه و غیرجانبدارانه می توان رفاه و امنیت شهروندان را تامین کرد، گفت: محرم ماه سوگواری کسی است که پیامبر(ع) بارها برای احترام او توصیه کرده بودند./988/

ارسال نظرات