۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۸۵۳۸۵
امام جمعه ملبورن در کنفرانس بین المللی محرم؛

محرم پیام آور وحدت و برادری بین ملت ها است

محرم پیام آور وحدت و برادری بین ملت ها است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در یک کنفرانس بین المللی که در آستانه ماه محرم بصورت مجازی برگزار شد، ماه محرم را پیام آور وحدت و برادری بین پیروان تمام ادیان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا و عضو مجمع علمای شیعه پاکستان در یک کنفرانس بین المللی که در آستانه ماه محرم بصورت آنلاین برگزار شد، گفت: ماه محرم پیام آور وحدت و برادری بین پیروان تمام ادیان است.

وی با بیان این که امروز جهان بشریت نیازمند رهبری مانند سید و سالار شهیدان کربلا و اجرای سیره امام حسین علیه السلام در جوامع است، ابراز داشت: حماسه کربلا در سال ۶۰ هجری قمری در برابر قدرت های زورگو بقای بشریت را تضمین کرد.

این روحانی استرالیایی در اشاره به این که فداکاری و از خودگذشتگی حضرت امام حسین علیه السلام جایگاه بالایی درمیان ملت های آزاده و تمام جوامع جهانی دارد، ادامه داد: ماه محرم پیام آور اخوت و برادری، دوستی، همدلی و وحدت در پیروان تمام ادیان بویژه جوامع اسلامی است.

وی با بیان این که متأسفانه برخی از عناصر به هدف ترویج هرج و مرج و تجزیه ملت های مسلمان درصدد پاشیدن بذر نفرت در ماه محرم هستند، افزود: آنان از سوی قدرت های استکباری حمایت می شوند و توسط آمریکا و انگلستان تشویق می شوند، و هدف شان نیز تخریب وحدت اسلامی است، بنابر این ما باید انسجام و همدلی میان مردم را تحکیم کرده و جلوی این توطئه های شوم را بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با استناد به سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و خلف صالح و جانشین برحق ایشان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای گفت: آیین ها و عزداری های محرم پاسخی محکم و کوبنده به دشمنان اسلام و بشریت است بنابر این ما باید با زنده نگه داشتن پیام و اهداف محرم به دشمنان پاسخ دندان شکن بدهیم.

وی خطاب به جوامع اسلامی در استرالیا که در مسیر اتحاد و برادری گام بردارند، از رهبران دینی خواست که انسجام و همدلی را در جوامع خود ترویج دهند، تصریح کرد: همکاری نهادهای اسلامی در استرالیا با دولت ادامه خواهد داشت و ما برای رسیدن به هدف اصلی یعنی ‌تقویت وحدت و برادری، در محرم تلاش مضاعف خواهیم نمود./988/

ارسال نظرات