۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۶۸۵۱۴۷
امام‌ جمعه ملبورن استرالیا:

عرفه روز تزکیه نفس و ندامت بندگان در محضر خداوند است

عرفه روز تزکیه نفس و ندامت بندگان در محضر خداوند است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در پیامی گفت: امام حسین علیه السلام به وسیله دعای عرفه عظمت پروردگار و اھمیت فریضه حج را به همگان آموخت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام‌ جمعه ملبورن استرالیا در پیامی بمناسبت روز عرفه و شھادت حضرت مسلم بن عقیل علیھما السلام گفت: عرفه، روز تزکیه نفس و ندامت بندگان در برابر خداوند است.

وی با بیان این که حضرت امام حسین علیه السلام در این روز تاریخی به ھدف حفظ حرمت خانه خدا به ھمراه خانواده، بستگان و دوستان، مکه را به مقصد کربلا ترک کردند، اظھار داشت: خطبه ھای حضرت الشهدا (ع) در بین راه، بیانگر این است که ایشان برای بقای دین اسلام و حفظ ارزش ھای دینی قیام کرده بود.

این روحانی استرالیایی با اشاره به این که برای درک عظمت و اھمیت حج، باید فلسفه حج و جایگاه عالی حضرت امام حسین علیه السلام را شناخت، تصریح کرد: در حقیقت حج و حماسه کربلا دو روی یک سکه اند، شناخت اھداف حماسه کربلا با درک و فهم فلسفه حج مساوی است.

وی با تاکید به این که حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عرفه با دعا و نیایش در درگاه خداوند، دشمنان و منافقان را رسوا کردند و سوی دیگر به وسیله دعای عرفه عظمت پرودگار و فریضه حج را به همگان آموختند، ابراز داشت: امام حسین علیه السلام با تحمل سختی ھای راه کربلا به جھانیان آموختند که برای دفاع از شعارالله و اصول اسلام از آسایش ھا خواهند گذشت و خود و خانواده را فدای اسلام می ‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه حضرت مسلم ابن عقیل(ع) و عرض تسلیت به دوستداران اھلبیت علیھم السلام، گفت: مسلم ابن عقیل(ع)، سفیر امام حسین علیه السلام و اولین شهید حماسه کربلا محسوب می‌شوند، شھیدی که تمام زندگی خود را صرف اطاعت از امام وقت خود و جهاد در راه دین مبین اسلام کرد.

وی در آخر گفت: فداکاری ھای حضرت مسلم ابن عقیل(ع) در حق امام زمان خود و دین اسلام، الگوی بارز برای حاکمان جهان اسلام برای مبارزه با سران ظلم و ستمگران امروز است./988/

ارسال نظرات