۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۸۴۹۰۹
امام جمعه ملبورن استرالیا:

رهبران دینی در ترویج وحدت اسلامی نقش آفرینی کنند

رهبران دینی در ترویج وحدت اسلامی نقش آفرینی کنند
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید به این که مسلمانان اگر متحد باشند هیچ قدرتی نمی تواند آنان را تحقیر کند، گفت: رهبران دینی در ترویج وحدت اسلامی نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی روز گذشته در نشستی که بصورت آنلاین در فضای مجازی و با حضور روزنامه ‌نگاران و اندیشمندان مذاهب برگزار شد، از رهبران دینی مسلمانان خواست که در ترویج وحدت اسلامی در جامعه نقش آفرینی کنند.

وی با بیان این که اگر امروز مسلمانان جهان متحد شوند هیچ دشمنی نمی تواند آنان را به بازی بگیرد و علیه ملت های مسلمان توطئه چینی کند، ابراز داشت: متأسفانه امروز برخی عناصر و مزدوران استکبار جهانی با ایجاد اختلاف و درگیری مذهبی به گسترش نفرت دینی بین مسلمانان، چنگ می زنند.

این روحانی استرالیایی افزود: تجربه تاحالان نشان داده است که اختلاف به سود دشمنان و اتحاد به نفع ملت های مسلمان است، لذا وظیفه علما، روحانیون و رهبران دینی در چنین اوضاع این است که جلوی سم پاشی های دشمنان را بگیرند.

وی خواستار بیداری مسلمانان در برابر طرح های شیطانی و توطئه قدرت های غربی شد و اظهار داشت: دفاع از حقوق دینی و انسانی مسلمانان، وظیفه فردی هر مسلمان است، کسانیکه در برابر این وظیفه بی تفاوتی نشان دهند روز قیامت در برابر خداوند پاسخگو خواهند بود.

امام جمعه ملبورن استرالیا با اشاره به این که نسل جوان اساس و سرمایه هر جامعه است که اگر جوان منحرف شود جامعه نابود خواهد شد بخاطر دشمن جوانان ما را نشان کرده است، تصریح کرد: خانواده ها با کمک روحانیت، جوانان را با دین آشنا کنند چون ملتی که با دین آگاه باشد می تواند در برابر حمله بیگانگان بایستد.

وی در آخر با تاکید به این که مردم جمهوری اسلامی ایران نماد قهرمانی برای جهان اند که حاضر نیستند دین خود را در برابر دنیا بفروشند، گفت: این شعور و باور مدیون راهنمایی های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای است.

امام جمعه ملبورن استرالیا افزود: امام راحل نظامی را بنا نهادند که امروز هیچ قدرتی جرأت تضعیف و مقابله با این نظام را ندارد./988/

ارسال نظرات