۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۸۶۸۸۸

تجمع اعتراض آميز فلسطينيان مقابل دفتر صليب سرخ

تجمع اعتراض آميز فلسطينيان مقابل دفتر صليب سرخ
رسانه ها از تجمع اعتراض آمیز فلسطینیان مقابل مقر صلیب سرخ جهانی در غزه در اعتراض به بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام و محاکمه) شهروندان فلسطینی خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ده‌ها تن از فلسطینیان با برگزاری تجمع اعتراض آمیز مقابل مقر صلیب سرخ جهانی در غزه، سیاست بازداشت اداری از سوی مقامات رژیم اشغالگر علیه شماری از اسرای فلسطینی را محکوم کردند.

همچنین خبر‌ها حاکی از راه اندازی پویش محلی و بین المللی برای اعمال فشار علیه رژیم اشغالگر برای پایان دادن به این اقدامات است.

یکی از شهروندان فلسطینی گفت «این کمپین بین کرانه باختری و نوار غزه در حمایت از ملت فلسطین با هدف آگاه کردن جهان از تجاوزگری‌های آشکار علیه اسرای فلسطینی راه اندازی شد؛ به طوری که این اقدامات رژیم اشغالگر با هیچ یک از معیار‌های حقوق بشر در زندان‌ها هماهنگ نیست. همچنین برای بکارگیری همه توان ملت فلسطین برای حضور در مسئله اسرا تلاش می‌کنیم.»

خبرنگار این شبکه افزود: معترضان با اشاره دوباره به مطالبات خود از جامعه بین المللی و مؤسسات بین المللی مانند صلیب سرخ، بر لزوم مداخله فوری برای اعمال فشار علیه رژیم اشغالگر برای پایان دادن به سیاست بازداشت اداری تاکید کردند.

یکی دیگر از شهروندان فلسطینی گفت «دولت رژیم اشغالگر بازداشت اداری را به ارث برد و آن را گسترش داد.

در قوانین بین المللی شرایط قاطعانه‌ای درباره بازداشت اداری وجود دارد. اما اسرائیل بازداشت اداری را از حالت استثناء به یک اصل تبدیل کرد و همه گروه‌های سیاسی و رسانه‌ای را بدون هیچ نوع اتهامی در این زندان‌ها قرار می‌دهد.»

خبرنگار این شبکه افزود: 13 اسیر به اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم اشغالگر ادامه می‌دهند و از این میان، 12 تن در مخالفت با بازداشت اداری خود، اعتصاب غذا کردند. اعتصاب غذا سلاح اسرا برای مقابله با بازداشت اداری محسوب می‌شود./۹۸۸/

منبع: شبکه تلویزیونی الاتجاه

ارسال نظرات