۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۸۶۹۲۸

تأثیر هیات مذهبی در رشد سرمایه اجتماعی انقلاب

تأثیر هیات مذهبی در رشد سرمایه اجتماعی انقلاب
حجت‌الاسلام محمدی گفت:پایه گذاری انقلاب اسلامی بر اساس اعتقادات مذهبی تشکیل شده است و مردم و هیات مذهبی با سرمشق گرفتن از قیام اباعبدالله الحسین قیام کردند.

 

حجت‌الاسلام مجید محمدی مدیر مرکزفقهی امام علی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، درباره تأثیر هیات مذهبی در رشد سرمایه اجتماعی انقلاب گفت: پایه گذاری انقلاب اسلامی بر اساس اعتقادات مذهبی تشکیل شده است و مردم و هیات مذهبی با سرمشق گرفتن از قیام اباعبدالله الحسین بر علیه ظلم و بیداد رژیم پهلوی قیام کردند.

حجت‌الاسلام محمدیابراز داشت: در مجموع هیات مذهبی در اینکه سرمایه اجتماعی انقلاب را حفظ و رشد دهند تأثیر به سزایی داشتند، به طور مثال در ایام اربعین قبل از کرونا جمعیت عظیمی که از ایران راه میافتاند و به سمت کربلا میرفتند، بسیاری از این‌ها در هیات مذهبی پایه گذاری و ساماندهی میشدند.

 وی خاطر نشان کرد: هیات یک جمعیت با یک هدف مشترک را دور خود جمع میکند و این جمعیت وقتی یک مسیر صحیح را انتخاب کرده و آن را پیش ببرند، میتوانند برای انقلاب اسلامی کار های بسیاری انجام دهند. یک مثال بارز آن اتفاقاتی است که در جنگ تحمیلی مشاهده شد.

وی در ادامه مباحث خود گفت : اگر این هیات همانگونه که در جنگ سخت عمل کردند و به انقلاب کمک کردند در فضای مجازی که جنگ نرم هست وارد شوند و هر هیئت برای خود یک پایگاه مقابله با دشمن نشکیل دهد و به اندازه خود در فضای مجازی کار جدی بر اساس سازمندهی کل هیات مذهبی انجام دهد، بسیاری از شبهاتی که دشمن تلاش میکند در میان مردم القاء کند، همگی از بین ببرند.

ارسال نظرات