۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۸۷۰۱۹
مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه مطرح کرد؛

عاشورا؛ الگوی بیداری اسلامی در جهان / تفرقه؛ مهم‌ترین آسیب جوامع اسلامی

عاشورا؛ الگوی بیداری اسلامی در جهان / تفرقه؛ مهم‌ترین آسیب جوامع اسلامی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام بهمنی عاشورا را بهترین الگو برای بیداری اسلامی در جهان توصیف کرد و گفت: تفرقه، مهم‌ترین آسیب جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی بهمنی امروز در دیدار با جمعی از فعالان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان صحنه که با رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: سیدالشهدا (ع) برای زنده کردن سنت جدش، رسول خدا (ص) یعنی امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و زیربنای این انقلاب بزرگ توجه به فطرت انسان بود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه گفت: باید در سنت امر به معروف و نهی از منکر روحیه حسینی و زینبی را عملی کنیم، زیرا با این کار این فریضه الهی و اسلامی بهتر و کامل تر پیش می رود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سنت امر به معروف و نهی از منکر رویکردهای مختلفی دارد، یکی از مهمترین رویکردهای این فریضه الهی، ایجاد وحدت و انسجام در بین برادران دینی و توحیدی با سایر ادیان الهی می‌باشد.

حجت الاسلام بهمنی در ادامه تصریح کرد: تاریخ نشان داده است که هرجایی که جامعه اسلامی با دودستگی و تفرقه مواجه شده، سقوط نموده و نمونه‌های بسیاری برای این مهم وجود دارد.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه گفت: واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) پرچم عدالت خواهی در جهان را برای همیشه برافراشت تا جایی که گاندی، رهبر فقید کشور هندوستان در راه مبارزه با استعمار پیر یعنی انگلیس از این امام همام الگوبرداری کرد و نهایتاً به پیروزی به معنای واقعی رسید.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه باید در برابر ظلم و ستم همیشه یک سنگر برای دفاع باشد، افزود: هر ملتی از هر قوم و دینی در برابر ظلم و ستم همواره در رنج خواهند بود، بنابراین بهترین الگو برای این ملت‌ها قیام سیدالشهدا(ع) خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: علما و روحانیون در طول تاریخ همواره منادیان دین بوده‌اند، بنابراین انتظار همه این است که در استان کرمانشاه و دیگر نقاط کشور این عزیزان با محبتی که به رسول خدا و اهل بیتش دارند، همواره مرکز و کانون وحدت و برداری باشند./1400/پ210/

ارسال نظرات