۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۸۷۰۳۲
امام جمعه شهرستان روانسر:

روحانیون برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی وارد میدان عمل شوند

روحانیون برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی وارد میدان عمل شوند
کرمانشاه ـ ماموستا محمدی گفت: روحانیون اجازه ندهند که ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی، جامعه اسلامی را به سمت پرتگاهی که دشمنان آن را ایجاد کرده اند، سوق دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا محمد محمدی، امام جمعه روانسر امروز در همایش ائمه جمعه و جماعات این شهرستان در سخنانی اظهار داشت: همه ما به نوعی وظیفه داریم که جایگاه و شان خاندان رسول اکرم (ص) و اهل بیتش را تکریم کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ائمه اطهار(ع) به علت جایگاه والایی که دارند، شایسته شناخته شدن بیشتر در عصر کنونی هستند. امروز جوان مسلمان باید با بزرگان دین و خاندان رسول الله(ص) به خوبی آشنا باشد و علمش درباره تاریخ اسلام کامل باشد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در این میان روحانیون، ائمه جمعه و جماعات در معرفی دین به ویژه شخصیت والای رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار می توانند نقش آفرینی کنند، زیرا علما و روحانیون چه اهل سنت و چه اهل تشیع همگی مدافعان واقعی اسلام ناب محمدی هستند.

ماموستا محمدی در ادامه تأکید کرد: یکی از موضوعات که از ابتدای اسلام همواره مطرح بوده است، بحث تبلیغ دین می باشد، در این میان روحانیون و ماموستایان می توانند نقش اصلی در این باره داشته باشند و به دور از هر گونه حب و بغض، حاشیه و ... به تبلیغ دین اسلام بپردازند.

امام جمعه شهرستان روانسر در ادامه اضافه کرد: همه به عینه می بینیم که دشمنان اسلام برای ایجاد انحراف و استحاله فرهنگی و عقیدتی جهان اسلام چه توطئه هایی انجام می دهند و به دنبال تعریفی خودساخته از اسلام دروغین و آمریکایی هستند که باید همه ما در مقابل این دسیسه شیطانی با بصیرت دینی برخورد کنیم.

این عالم اهل سنت گفت: برای مقابله با جنگ نرم و عقیدتی که دشمنان علیه مسلمین به راه انداخته اند روحانیون می توانند بسیار نقش آفرین باشند و به مانند سربازان دین از حریم اسلام و رسول خدا(ص) دفاع کنند.

امام جمعه شهرستان روانسر با اشاره به رواج برخی از ناهنجاری ها در جامعه، عنوان کرد: متأسفانه در مباحثی همانند طلاق، اعتیاد، دزدی، خودکشی و ... آمارها بالاست و این وضعیت را باید معلول کم کاری نهادهای فرهنگی و نیز مشکلات اقتصادی و فرهنگی در سطح جامعه دانست.

ماموستا محمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز باید روحانیون دینی وارد میدان عمل شوند و اجازه ندهند که این ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی جامعه اسلامی را به سمت پرتگاهی که دشمنان آن را ایجاد کرده اند ببرد./1400/پ210/

ارسال نظرات