۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۸۷۰۷۴
آیت الله اعرافی:

حفظ عزت حوزه بالاتر از جذب منابع مالی است

حفظ عزت حوزه بالاتر از جذب منابع مالی است
مدیر حوزه های علمیه گفت: شئون، جایگاه و عزت حوزه باید در همه حال حفظ شود، در ایجاد منابع پایدار برای حوزه باید به این مهم توجه کرد.

به گزارش  سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رئیس هیات امنای بنیاد خیرین حوزه، در اولین جلسه بنیاد خیرین حوزه های علمیه، گفت: همه تصمیماتی که گرفته می شود در چارچوب و در اساسنامه بنیاد است و بزودی این اساسنامه در دستورکار شورای عالی حوزه قرار خواهد گرفت و پس از بررسی شورا، ممکن است احیاناً تغییراتی در آن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بحمدالله دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه فعالیت های خوبی کرده است و در تلاش برای رفع مشکلات مربوط به موقوفات حوزه می باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه طرح های متعددی ذیل برنامه ۵ ساله طراحی شده است و در برنامه باید به آنها توجه شود و این امر  پیشبردهای برنامه ها  را هم به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیات امنای بنیاد خیرین حوزه، بیان داشت: شئون، جایگاه، عزت و مرتبت حوزه باید در همه حال حفظ شود؛ در ایجاد منابع پایدار برای حوزه می بایست به این مهم توجه کرد.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: هیئت مدیره بنیاد خیرین حوزه های علمیه می بایست بر اساس اسناد بالادستی حوزه یک سند چشم انداز و راهبردی و منشور و برنامه ۵ ساله را برای فعالیت های این بنیاد تهیه و تنظیم نمایند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به برنامه ۵ ساله حوزه های علمیه عنوان داشت: از اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین حوزه درخواست دارم این برنامه را مورد مطالعه دقیق و تحلیلی قرار دهند تا بتوانند تصمیمات منطبق و هماهنگ با آن داشته باشند.

آیت الله اعرافی گفت: می بایست در جذب خیرین هم سراغ اشخاص حقیقی رفت و هم از ظرفیت های اشخاص حقوقی شامل مؤسسات خیریه و سایر نهادهای مرتبط استفاده کرد.

وی تأکید کرد: حوزه های علمیه همواره متکی بر مردم شریف و متدین بوده و اکنون هم طلاب و اساتید حوزه برغم تنگناهای شدید معیشت، در خدمت مردم هستند و خواهند بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
نمیگم عزت حوزه رو حفظ نکنید
اما والله حفظ عزت طلاب هم بخشی از همین عزت حوزست.
0
0