۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۸۷۱۲۸

راز پیوند عاشورا و مهدویت

راز پیوند عاشورا و مهدویت
کتاب راز پیوند عاشورا و مهدویت به مناسبت ماه محرم و از سوی انتشارات جمکران روانه بازار شد.

به گزارش سرویس کتاب ونشر خبرگزاری رسا: مؤسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران به مناسبت ماه محرم کتاب «راز پیوند عاشورا و مهدویت» به کوشش محمد پاشایی را به زیور طبع آراسته است.

«راز پیوند عاشورا و مهدویت» نام اثری است که دربردارنده سلسله بحث‌هایی است که به مناسبت ایام محرم‌الحرام ۱۴۳۴ هجری قمری تحت عنوان (راز پیوند عاشورا و مهدویت در زیارت عاشورا) برای دانشجویان مطرح شد.

ساختار کتاب

این کتاب، یک مقدمه و سه فصل دارد. در مقدمۀ آن، «عاشورا» و «مهدویت» دو حادثۀ اثرگذار معرفی شده و سپس به تبیین رمز و راز پیوند این دو حادثه پرداخته شده است.

در فصل نخست ابتدا به اهمیت و جایگاه والای «زیارت عاشورا» در آموزه های دینی و نیز بررسی سندِ آن پرداخته شده و «فلسفۀ لعن» در زیارت عاشورا و شبهاتی در این راستا بررسی می شود.

در فصل دوم با استناد به برخی فقراتِ زیارت عاشورا، راز پیوند عاشورا و مهدویت در زیارت عاشورا مورد بحث قرار گرفته و به برخی شبهات پاسخ داده است.

در فصل سوم به کارکردهای عاشورا و مهدویت در ابعاد گوناگون اختصاص یافته و موضوع مذکور ضمن چهار محور فرهنگی، دینی و اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، ویژگی ها و برجستگی های یاران امام حسین(ع) و امام مهدی(عج) تبیین و بررسی شده است.

مؤسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران به مناسبت ماه محرم کتاب «راز پیوند عاشورا و مهدویت» نوشته محمد پاشایی را در ۱۵۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۲۴۰۰۰ تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای جهت تهیه این کتاب به آدرس قم – خ معلم – پاساژ ناشران و یا بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران، انتشارات کتاب جمکران مراجعه و یا با شماره ۳۷۸۴۲۱۳۱-۰۲۵ تماس بگیرند.

ارسال نظرات