۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۸۷۱۶۷
آیت الله عبداللهی:

تنها با روحیه عاشورایی می توان بر مشکلات چیره شد

تنها با روحیه عاشورایی می توان بر مشکلات چیره شد
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: عاشورا برای آزادمردان جهان سراسر درس آزادگی، مردانگی و استقامت است و تنها با روحیه عاشورایی می توان بر مشکلات چیره شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی که با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در کرمانشاه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، در سخنانی عنوان داشت: مکتب امام حسین(ع) دارای ویژگی های بسیاری است که الگوبرداری از این مکتب بزرگ می تواند زمینه خوشبختی و سعادت زندگی دنیوی و اخروی را برای همه انسان ها از همه ادیان فراهم آورد.

وی گفت: در عصر کنونی جامعه ما نیازمند مکتبی همانند مکتب عاشورا است، زیرا این مکتب هر آنچه که انسان خداجو و حق طلب به دنبال آن است در خود دارد و همه دیدیم که رزمندگان اسلام با تاسی از قیام سیدالشهدا(ع) هشت سال با دستان خالی در برابر دشمنان انقلاب ایستادند و افتخار آفریدند.

آیت الله عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: با وجود اینکه بسیاری از دشمنان به ویژه شبکه های ماهواره ای و رسانه ای معاند به دنبال کم رنگ کردن و حتی از بین بردن ایامی همانند محرم و صفر در جهان اسلام هستند، بازهم می بینیم که روز به روز به دوستداران اهل بیت علیهم السلام در سطح جهان افزوده می شود که این امر زمینه ساز ترسی بزرگ برای مستکبرین شده است.

وی حرکت در مسیر سیره امام حسین(ع) را عامل اقتدار عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) با قیام خود به ما آموخت که در برابر ظالم و ستمگر سکوت همانند این است که کردار و رفتار ظالم را تایید کنیم، بنابراین این امام همام با احساس تکلیف دینی و الهی پای در مسیری گذاشت که اکنون آن را مکتب عاشورا می نامیم.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: عاشورا برای آزادمردان جهان سراسر درس آزادگی، مردانگی و استقامت است، تنها با روحیه حسینی است که می توان بر مشکلات چیره شد.

آیت الله عبداللهی با اشاره به اینکه مردم کرمانشاه همواره دل در گرو اهل بیت علیهم السلام داشته و دارند، خاطرنشان کرد: کرمانشاه به گونه ای دروازه ورود به عراق و کربلاست و مردم این دیار همه ساله میزبان زوار امام حسین(ع) و ... هستند و این نشان از عشق کرمانشاهیان به اسلام و آل رسول الله(ص) دارد./1400/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
امام حسین علیه السلام بیشتر از آب تشنه ی لبیک بود.
0
0