۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۸۷۰۷۳
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه تأکید کرد؛

ممنوعیت دسته روی هیأت‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا

ممنوعیت دسته روی هیأت‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا
کرمانشاه ـ سروری گفت: هیأت‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا از حرکت در معابر عمومی خودداری کنند و عزاداری خود را در محل مشخص شده به صورت ثابت انجام دهند.

به گزارش خبرننگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عباس سروری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: امسال به مانند محرم سال گذشته کرونا بسیاری از برنامه ها و مجالس عزا را با تغییراتی روبرو ساخته است.

وی گفت: از مردم با فرهنگ و متدین استان کرمانشاه درخواست داریم که به منظور حفظ سلامت عزاداران پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل و دقیق رعایت کنند تا خدایی ناکرده کسی در این مجالس عزا درگیر این ویروس منحوس نشود.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: انتظار همه ما این است که دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی در سطح شهر اولویت نخست خود را حفظ سلامت عزاداران قرار دهند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: هیچ یک از ما دوست نداریم که بیش از این کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا دچار خستگی و فرسایش شوند و نیز دوست نداریم که آمارهای مبتلایان و فوت شدگان این بیماری در استان مان افزایش یابد، بنابراین مسؤولین هیأت‌های عزاداری این شب ها را به دقت مدیریت کنند.

سروری در ادامه اضافه کرد: مسأله دیگری که متأسفانه در برخی از مجالس عزاداری و دسته جات سینی زنی و زنجیرزنی در کرمانشاه مشاهده می شود، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است که امیدواریم متولیان این برنامه ها این موارد را به دقت مورد توجه قرار دهند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: انتظار داریم به علت شیوع بالای کرونا در کشور و استان کرمانشاه هیأت‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا از حرکت در معابر عمومی جلوگیری کنند و عزاداری خود را در همان محل مشخص شده به صورت ثابت انجام دهند تا با دیگر دسته جات عزاداری تداخلی صورت نپذیرد/1400/پ210/

ارسال نظرات