۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۸۷۱۱۱
امام جمعه کنگاور:

هدف از شرکت در مجالس عزاداری باید دستیابی به شور و شعور حسینی باشد

هدف از شرکت در مجالس عزاداری باید دستیابی به شور و شعور حسینی باشد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام لروند با اشاره به اینکه عاشورا یک مکتب است نه یک اتفاق، گفت: هدف از شرکت در مجالس عزاداری باید دستیابی به شور و شعور حسینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه کنگاور در جمع عزاداران حسینی در سخنانی اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) از مدینه به سمت کوفه را باید یک نهضت و مکتب بزرگ برای همه انسان ها دانست.

امام جمعه شهرستان کنگاور گفت: قیام امام حسین (ع) و یارانش شاید در بُعد زمانی در 10 روز روی داد، ولی ابعاد گسترده این قیام نه تنها مرزهای زمان و مکان را درنوردید، بلکه هنوز شاهدیم که نهضت عاشورا الگوی بسیاری از انقلاب ها و قیام های مردم علیه استبداد و استکبار در جهان است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد: وسعت و جهان شمولی قیام امام حسین(ع) به حدی است که بسیاری از شخصیت های سیاسی، انقلابی و ... به صورت مستقیم الگوی خود در زندگی را سیدالشهدا(ع) عنوان می دارند تا جایی که گاندی، رهبر فقید انقلاب هند در مبارزه با استعمار پیر انگلیس، الگوی خویش در قیامش را سیره عملی امام حسین(ع) عنوان می دارد و همچنین نلسون ماندلا، رهبر فقید آزادی خواهان آفریقای جنوبی هم کربلا و قیام سید الشهدا(ع) را الگوی مبارزه خود معرفی می کند.

حجت الاسلام لروند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محرم و صفر به فرموده امام راحل زمینه ساز زنده نگه داشته شدن اسلام هستند، این کلام امام خمینی(ره) دارای تفسیر و تحلیل عمیقی است، منظور از کلام ایشان این است که اسلام ناب محمدی در محرم و صفر و با قیام امام حسین(ع) در برابر یزید و اوانش جانی دوباره گرفت و از انحراف مبرا گشت.

امام جمعه شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه عاشورا یک مکتب است نه یک اتفاق، ادامه داد: جوان امروزی که در مجالس عزای امام حسین(ع) حضور پیدا می کند در کنار شور حسینی باید ابتدا به شعور حسینی برسد، زیرا شور و شعور حسینی مکمل یکدیگر هستند.

این استاد حوزه علمیه افزود: در این شب های بزرگ باید خطیبان، مداحان و ... فلسفه و هدف اصلی و غایی قیام امام حسین(ع) که همان زنده نگه داشتن سنت امر به معروف و نهی از منکر و نیز ایجاد روحیه آزادگی در بین مسلمین بود را برای نسل امروزی بازگو کنند، زیرا در این شب های عزیز می توان درس آزادگی که امام حسین(ع) به همه مسلمانان و حتی جهانیان نشان دادند برای ما به مانند یک دانشگاه بزرگ باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات