۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۸۷۲۶۱
امام جمعه ثلاث باباجانی:

دشمن می خواهد میان روحانیت و مردم فاصله بیاندازد

دشمن می خواهد میان روحانیت و مردم فاصله بیاندازد
کرمانشاه ـ ماموستا شیخی گفت: با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد جدایی بین مردم و روحانیون، گفت: دشمن اصل اسلام را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد شیخی ظهر امروز در دیدار جمعی از ائمه جمعه و جماعات منطقه اورامانات کرمانشاه ضمن تسلیت ایام محرم حسینی، عنوان کرد: امام حسین(ع) برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، سنتی که بسیار مورد توجه رسول اکرم(ص) بود.

امام جمعه ثلاث باباجانی افزود: از سوی دیگر امام حسین(ع) با نثار جان خویش و یارانش به همه ما آموخت که نباید در برابر ظلم ظالمین سکوت کنیم، کاری که فرزند رسول خدا(ص) انجام دادند، یک درس بزرگ برای عالم بشریت برای تمام قرون و اعصار است.

این عالم اهل سنت در ادامه با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که داشته ها و عقاید دینی در جامعه کم رنگ شوند، بیان کرد: از همان روزهای نخستین شکل گیری اسلام، یعنی از دوران رسول خدا(ص) تاکنون شاهد وجود یک جبهه نفاق در برابر جهان اسلام هستیم، جبهه ای که تمام تلاش خود را دارد که یک قرائت جدید از این دین آسمانی داشته باشد و در این مسیر توطئه های بسیاری نیز علیه مسلمین داشته اند که ذکر این توطئه ها خارج از حوصله این نشست است.

ماموستا شیخی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد جدایی بین مردم و روحانیون، گفت: انقلاب اسلامی با تعامل، همگرایی و همراهی مردم و روحانیت به پیروزی رسید و این نشان می دهد که یک اخوت محکم و استوار بین مردم و روحانیت دینی وجود دارد، بنابراین دشمنان برای از بین بردن این تعامل دست به هر توطئه ای می زنند و امروز به عینه فضای مجازی به مکانی برای تخریب چهره روحانیون و فعالان دینی تبدیل شده است که می طلبد همه ما در برابر این دسیسه ها هوشیاری و بصیرت دینی خود را حفظ کنیم.

امام جمعه ثلاث باباجانی ادامه داد: امروز فضای مجازی به جولانگاه دشمنان خدا و اسلام تبدیل شده است، نظام سلطه هرآنچه توان دارد برای از بین بردن معنویات به کار بسته است و عملا و رسما فکر و ایمان جوان مسلمان را هدف قرار داده اند.

این عالم اهل سنت با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر بین روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در این برهه حساس تاریخی، گفت: معاندین با اصل اسلام مشکل دارند و در این مسیر هم اهل سنت و هم اهل تشیع را دشمن خود می دانند و به عینه این روزها شاهد این دشمنی ها از سوی مستکبرین هستیم.

ماموستا شیخی با اشاره به اینکه روحانیون می توانند با کار بیشتر و بهتر فضای فرهنگی و مذهبی جامعه را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: روحانیون باید بیشتر از پیش حضور خود را در جامعه نشان دهند، نباید جامعه در بحث معنوی احساس خلا کند، زمانی که جامعه اسلامی در حوزه معنویات خلا داشته باشد، این دشمنان هستند که با عقاید شیطانی و دین ستیزانه آن را پر خواهند کرد./1400/پ210/

ارسال نظرات