۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۸۷۳۷۷
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری:

همکاری مجلس در تشکیل سریع کابینه دولت سبب حل مشکلات کشور می شود

همکاری مجلس در تشکیل سریع کابینه دولت سبب حل مشکلات کشور می شود
نماینده مجلس خبرگان بر ضروت تسریع بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت تأکید کرد و گفت: اکثر وزیران پیشنهادی آیت الله رئیسی رأی اعتماد را اخذ خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت­‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت های وزیران پیشنهادی رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید روند قانونی معرفی و بررسی صلاحیت ها و رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی آیت الله رئیسی طی شود تا کابینه دولت سیزدهم شکل گیرد، از این رو روند این فعالیت زمان بر و وقت گیر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دقت فراوان و سرعت کافی به بررسی صلاحیت نمایندگان کابینه و وزیران پیشنهادی آیت الله رئیسی برای سپردن امور کشور به آنها بپردازند.

وی بر ضروت تسریع بررسی صلاحیت ها و رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت تأکید کرد و گفت: اکنون نمایندگان مخالف و موافق، برنامه های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را به صورت دقیق و کارشناسی بررسی و اظهار نظر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری اظهار کرد: پیش بینی بنده این است که اکثر وزیران پیشنهادی آیت الله رئیسی رأی اعتماد را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخذ خواهند کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: ممکن است که دو یا سه مورد از وزیران پیشنهادی نتوانند رأی اعتماد را از مجلس شورای اسلامی اخذ کنند که باید جناب آیت الله رئیسی، وزیران جایگزین را به مجلس معرفی کنند تا اینکه هرچه سریع تر فعالیت کابینه دولت سیزدهم آغاز شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری بیان کرد: امیدوارم هر چه زودتر کابینه و هیأت دولت سیزدهم شکل گیرد، تا مشکلات کشور و اوضاع معیشتی مردم بهبود یابد.

ارسال نظرات