۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۸۷۵۰۴
نویسنده بحرینی:

آمریکایی‌ها دو سیلی از حزب الله لبنان خوردند

آمریکایی‌ها دو سیلی از حزب الله لبنان خوردند
نویسنده بحرینی گفت: دبیرکل حزب الله با اعلام اینکه کشتی حامل سوخت ايران را بخشی از خاک لبنان می‌داند، مانع از هر نوع اقدام احمقانه آمریکا یا اسرائیل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اقدام مقاومت لبنان در وارد کردن سوخت از ایران، سفارت آمریکا در بیروت را به چالش کشیده است.

مجری المیادین افزود: روزنامه الاخبار با انتشار گزارشی تاکید کرد اینکه سفیر آمریکا در بیروت به کاخ ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که واشنگتن انتقال برق از اردن و سوریه به لبنان را می‌پذیرد، تصادفی نیست که پس از آن صورت گرفت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد، کشتی حامل سوخت از ایران برای شکستن محاصره ملت لبنان، حرکت کرد. در پی آن، آمریکایی‌ها فهمیدند که در تنگنا قرار گرفته اند و در محاسبات خودشان اشتباه کرده اند.

الاخبار تاکید کرد که مقامات آمریکایی از جمله سفیر این کشور، از زمان اعلام این خبر، به گروه‌های سیاسی نزدیک به خودشان در لبنان و نیز گروه‌های سیاسی بی طرف متوسل شده اند تا گزینه‌های مختلف برای کارشکنی در رسیدن سوخت این کشتی به لبنان در صورت رسیدن آن به سواحل این کشور را بررسی کنند. گروه‌های نزدیک به واشنگتن، ناامید شده اند، زیرا این تحرکات را نشانه آن می‌دادند که تصمیمی برای حمله به کشتی یا جلوگیری از ادامه حرکت آن در دریای سرخ یا کانال سوئز، وجود ندارد که نشانه سردرگمی آمریکا در برابر این تحولات است.

نویسنده الاخبار افزود: آمریکایی‌ها دو سیلی خوردند. یکی اینکه حزب الله ثابت کرد قدرت بازدارندگی و حفاظت از لبنان است و می‌تواند محاصره را بشکند. دوم اینکه، حزب الله آمریکایی‌ها را وادار کرد تا خودشان محاصره را نه فقط علیه لبنان، بلکه محاصره سوریه را هر چند به صورت جزئی، بشکنند.

جواد عبدالوهاب نویسنده بحرینی در گفتگو با المیادین در این باره گفت: سید حسن نصرالله با سخنرانی خود و اعلام برنامه ورود سوخت به لبنان، توانست دیگران را وادار کند تا خودشان محاصره را بشکنند. آمریکایی‌ها نمی‌توانند مانع از این اقدام حزب الله شوند. این اقدام، معادلات را در برابر آمریکایی‌ها تغییر داد.

هدف محاصره لبنان، تحریک طرفداران حزب الله ضد این حزب و ضد محور مقاومت بود. همچنین تبلیغات رسانه‌ای ادامه پیدا کند تا حزب الله را عامل اصلی مشکلات اقتصادی لبنان و نیز درباره تشکیل کابینه، معرفی کنند. محبوبیت سید حسن نصرالله در لبنان با این اقدام افزایش یافت و حتی افرادی که مخالف حزب الله بودند، اکنون از آن حمایت می‌کنند.

آمریکایی‌ها به همین علت به سرعت به دنبال آن هستند که مانع از این اقدام شوند، زیرا می‌تواند سید حسن نصرالله را به یک فرمانده ملی تبدیل کند که از منافع ملت لبنان دفاع می‌کند. مقابله با قلدرمآبی آمریکا و قدرت‌های استکباری به رهبر و اراده قوی نیاز دارد. دبیرکل حزب الله با اعلام اینکه این کشتی را بخشی از خاک لبنان می‌داند، مانع از هر نوع اقدام احمقانه آمریکا یا اسرائیل شد./۹۸۸/

منبع: شبکه تلویزیونی المیادین

ارسال نظرات