۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۸۷۵۳۰
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

عوامل ماندگاری نهضت عاشورا

عوامل ماندگاری نهضت عاشورا
اصفهان – حجت الاسلام علوی به تبیین عوامل ماندگاری نهضت عاشورا پرداخت و گفت: امام حسین(ع) مصباحی است که نورش هرگز در دل‌های مؤمنین خاموش نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علی علوی امروز مراسم پرفیض زیارت عاشورای خانه تاریخی آل یاسین که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به وقایع و مراحل مختلف معراج پیامبراسلام(ص) گفت: در عرش الهی جایی که تنها پیامبر اجازه سیر به آن داشته عبارت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه محرم، ماه بکاء بر اباعبدالله الحسین(ع) و ماه شور و شعور و عقلانیت و برپاداشتن قیام حسینی است افزود: نه امام حسین(ع) محدود به سرزمین کربلاست و نه عاشورا محدود به روز عاشورا، بلکه اباعبدالله همه سرزمین‌ها و همه دل‌ها را تسخیر کرد و نام او در همه تاریخ طنین افکن است.

حجت الاسلام علوی همچنین به کمال عظمت و اوج نورانیت جایگاه امام حسین(ع) در عرش الهی اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) مصباحی است که نورش هرگز در دل‌های مؤمنین خاموش نمی‌شود.

وی بکاء بر امام حسین(ع) از عوامل ماندگاری کربلا دانست و به دلایل ماندگاری کربلا و قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: نخستین رمز ماندگاری واقعه کربلا اراده الهی و دومین دلیل آن اخلاص است.

حجت الاسلام علوی سومین عامل ماندگاری واقعه کربلا را رهبری امام معصوم در رأس قیام امام حسین(ع) دانست و اظهارداشت: در کربلا از همه اقشار آن دوره حضور دارند و کربلا و عاشورا برای همه درس دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماهرچه داریم از امام حسین(ع) است، گفت: امام حسین(ع) متعلق به همه دوران ها و همه فرقه‌های متدیّن و دیندار است و تنها تعلق به شیعه ندارد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات