۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۸۷۵۶۲

ابراز برائت علمای شیعه و سنی از توهین کنندگان به مقدسات اسلامی

ابراز برائت علمای شیعه و سنی از توهین کنندگان به مقدسات اسلامی
علما و رهبران دینی شیعه و سنی پاکستان در نشستی که با حضور استاندار و فرماندار شهر حیدر آباد این کشور برگزار شد، از توهین کنندگان مقدسات اسلامی ابراز برائت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نشستی با دعوت عبدالسلام شیخ استاندار و به همراه احمد چوهدری فرماندار پولیس حیدرآباد پاکستان و با حضور علما و رهبران دینی شیعه و اهل سنت پاکستان در دفتر استانداری شهر حیدر آباد پاکستان برگزار شد.

در این نشست دکتر صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر رئیس جمعیت علماء پاکستان و شورای اتحاد ملی پاکستان، عبدالوحید قریشی نماینده ایالتی جماعت اسلامی پاکستان، تاج محمد ناهیوں نماینده ایالتی مجمع علمای اهل سنت پاکستان، عمران سهروردی عضو فعال جنبش اهل سنت پاکستان، حجج اسلام والمسلمین کرم علی حیدری نائب رئیس مرکز آموزش های دینی شیعه پاکستان، سید حیدر عباس زیدی از روحانیون برجسته پاکستان و دیگر شخصیت های برجسته کشور حضور داشتند.

روحانیون شیعه و سنی پاکستان در سخنانی با بیان این که عشق با اهلبیت پیامبر(ص) و شهدای کربلا روح ایمان است، خطاب به مردم پاکستان گفتند: بخاطر اختلافات عارضی و جزئی مذهبی، حرمت محرم را زیر پا نگذارید و امنیت کشور و سلامتی کشور را از بین نبرید.

آنان با اشاره به این که حفظ حرمت ماه محرم و امنیت کشور وظیفه شرعی و ملی هر شهروند پاکستانی است، ابراز داشتند: احترام به مقدسات دینی تمام مذاهب اسلامی لازم و ضروری است و هرگز اجازه ندهید که دشمنان اسلام و پاکستان با یک بازی شیطانی امنیت کشور را به مخاطره باندازند و صلح و ثبات ملی را تضعیف کنند.

رهبران دینی پاکستان با تاکید به این که ما از تمام کسانیکه به مقدسات اسلامی و دینی توهین می کنند ابراز برائت می کنیم، اظهار داشتند: این افراد دشمن ملت و کشور اند که با شعله ور کردن آتش اختلاف مذهبی، امنیت و سلامتی کشور را نشانه رفته اند و در حقیقت با تخریب فضای وحدت و برادری اسلامی و ملی، در خاک کشور نقش دشمنان کشور را بازی می کنند.  

آنان بخاطر برگزاری نشست مشترک بین رهبران اسلامی از استاندار و فرماندار شهر حیدر آباد تشکر و قدردانی کردند و ابراز داشتند: امنیت، سلامتی و ثبات کشور مدیون فداکاری و تدبیرهای حکیمانه شما عزیزان است./988/

ارسال نظرات