۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۸۷۷۷۷
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

مسأله «تکریم ارباب رجوع» باید سرلوحه کار مدیران و مسؤولان باشد

مسأله «تکریم ارباب رجوع» باید سرلوحه کار مدیران و مسؤولان باشد
کرمانشاه ـ آیت الله میریونسی با تأکید بر لزوم الگوپذیری مدیران و مسؤولان از سیره اهل بیت(ع) در امر مدیریت، گفت: مسأله «تکریم ارباب رجوع» باید سرلوحه کار مسؤولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی عصر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و مدیران شهرستان کنگاور که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به مردم نجیب ایران برای هر مسؤول و مدیری یک فرصت است فرصتی که ارزش آن همانند عبادت در راه خداست.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور گفت: با این حال باید این نکته مهم را به مدیران گوشزد کرد که نباید اجازه دهند که بین آنها و جامعه دیوار ایجاد شود تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه می فرمایند «فاصله انداختن میان مردم و مسؤولان، روزنه امید دشمن است».

آیت الله میریونسی ادامه داد: اگر به دنبال حل مشکلات جامعه هستیم، مدیر نباید خود را از جامعه دور کند، مدیر باید همواره در بین مردم حضور داشته باشد و مشکلات و نارسایی ها را رصد کند و تنها با این روش است که می توان به صورت واقعی و عینی مشکلات امت اسلام را برطرف کرد.

این عالم کرمانشاهی به برخی از آفت های مدیریت در کشور اشاره داشت و بیان داشت: کسی که به وی پستی واگذار شده است هم در مقابل مردم مسؤولان است و هم در برابر نظام اسلامی، بنابراین کسانی در صدر مدیریتی قرار دارند باید که از هر نظر تعهد و تخصص مدیریت را دارا باشند.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور با تأکید بر اینکه برخی از مدیران هیچ وقتی برای مردم نمی گذارند، بیان کرد: زمانی که ارباب رجوع برای رفع مشکلات خود به دیدار مدیران می روند و با دست رد برخی از این معدود مسؤولان روبرو می شوند همین امر زمینه دلخوری و ناامیدی از نظام را فراهم خواهد آورد، بنابراین تکریم ارباب رجوع باید یکی از ویژگی های مدیران در نظام اسلامی باشد.

آیت الله میریونسی ادامه داد: اگر به سیره ائمه اطهار(ع) توجه کرده باشیم این بزرگواران همواره در بین امت خودشان بودند و مردم بدون هیچ واسطه ای می توانستند که مشکلات خویش را با این عزیزان در میان بگذارند تا جایی که مردم برای دیدار با امام خویش به مسجد می رفتند و مشکلاتشان را رفع می کردند.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور گفت: بنابراین روش کار شما مدیران در نظام اسلامی باید همان سیره ائمه اطهار(ع) در حکومت داری باشد، باید همانند حضرت علی(ع) مسؤولان و مدیران در بین مردم حضور داشته باشند.

آیت الله میریونسی خاطرنشان کرد: اجاره ندهیم که حب دنیا و پست، سعادت خدمت رسانی به مردم را از شماها بگیرد، لذا همواره بدانید که شما هم بخشی از مردم و جامعه هستید و هیچ برتری بین مدیران و عامه مردم نیست و تنها کسانی نسبت به دیگران در نزد خداوند متعال برترند که از نظر تقوا والاتر باشند./1400/پ210/

ارسال نظرات