۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۸۷۹۱۲
امام جمعه موقت کرمانشاه:

ملاقات با مدیران در جامعه اسلامی نباید برای مردم به آرزو تبدیل شود

ملاقات با مدیران در جامعه اسلامی نباید برای مردم به آرزو تبدیل شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: در جامعه اسلامی نباید مردم برای ملاقات و بیان مشکلات خود با مدیر دچار سختی شوند به طرزی که دیدار مدیر برای آنان آرزو شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از مدیران کل استان کرمانشاه که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، ضمن تبریک این هفته در سخنانی اظهار داشت: خدمت به جامعه و مردم می تواند در هر کسوت و لباسی باشد، شما هم به عنوان مدیران و مسؤولان می توانید خدمات خود را به مردم ارائه دهید و این مهم را از وظایف خود در جامعه اسلامی بدانید.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه خدمت به مردم خود یک جهاد است، بیان داشت: جهاد تنها به حضور در جبهه های جنگ و مقابله با کفار و منافقان ختم نمی شود، جهاد در حوزه اقتصاد، خدمات، اداری و... نیز دارای جایگاه رفیعی برای خود است که باید آن را به نحو احسن انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: موضوع دیگری که همواره باید مدنظر مدیران و کارکنان دولتی و بخش خصوصی باشد، این است که سعی کنند از فاصله افتادن بین مدیر و مردم جلوگیری شود. در جامعه اسلامی نباید مردم برای ملاقات و بیان مشکلات خود با مدیر دچار سختی شوند به طرزی که دیدار مدیر برای آنان به یک آرزو تبدیل شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد اعتماد بین جامعه و دولت بیان داشت: بدون شک برای حل معضلات باید بین جامعه و مدیران یک اعتماد خاص برقرار باشد و تنها با این روش است که می توان بر مشکلات پیروز شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه تأکید کرد: زمانی که مدیر امتحان خود را به خوبی پس داده باشد، مردم نیز همراه و همسو با وی در حل معضلات حضور پیدا خواهند کرد و عکس این هم دور از انتظار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: مطلب دیگری که مدیران باید همیشه بدان توجه کنند این است که خدایی ناکرده نباید فریب پست و مقام خود را بخورند، زیرا در این دنیای فانی پست و مقام برای هیچ فردی ماندگار و ابدی نبوده است تا جایی که در نامه ای امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر نخعی درباره حکومت مصر می فرماید «ای مالک اگر پست و مقام ماندنی بود هرگز به من و تو نمی رسید» این کلام حضرت علی(ع) نشان می دهد که نباید انسان فریب جایگاه و مقام خود را بخورد زیرا همه چیز در این دنیا گذراست.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خدمت به ملت نجیب ایران باید برای همه ما یک افتخار باشد به ویژه خدمت به مردم قدرشناس و متدین کرمانشاه. مردمی که همواره به عنوان مرزدارانی غیور از کیان اسلامی دفاع می کنند و در این راه هزینه های زیادی نیز داده اند./1400/پ210/

ارسال نظرات