۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۸۸۰۲۹

کتاب «حماسه امام سجاد» به چاپ ششم رسید

کتاب «حماسه امام سجاد» به چاپ ششم رسید
کتاب «حماسه‌ی امام سجّاد (ع)» مشتمل بر گفتارهایی از حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) درباره‌ی سیره و مبارزات سیاسی - فرهنگی امام چهارم (علیه السلام) است.

به گزارش کتاب ونشرخبرگزاری رسا: مهر کتاب «حماسه‌ی امام سجّاد (ع)» مشتمل بر گفتارهایی از حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) درباره‌ی سیره و مبارزات سیاسی - فرهنگی امام چهارم (علیه السلام) است.
این کتاب برای اولین بار در اواخر اسفند سال ۱۳۹۹ از سوی انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله‌العالی ) به چاپ رسیده و در حال حاضر با گذشت کمتر از شش ماه، چاپ ششم آن، با شمارگان ۳۰۰۰ جلد، روانه بازار کتاب شده است. گفتنی ست مجموع پنج چاپ قبلی نیز، ۱۰۵۰۰ نسخه بوده است.
کتاب «حماسه امام سجاد (ع)» از سه بخش تشکیل شده است. بخش نخست شامل بیانات معظّمٌ‌له در تبیین نظریّه‌ی «انسان ۲۵۰ ساله» است که به مثابه محور و زیربنای اساسی مباحث این کتاب می باشد.
بخش دوم کتاب، مشتمل بر چهار گفتار از سخنرانی‌های معظّمٌ‌له در مسجد کرامت مشهد مقدّس در بهمن ماه سال ۱۳۵۲ می باشد. در این بخش، به موضوعات مهمّی همچون: وضعیت اعتقادی مردم و شیعیان پس از حادثه‌ی کربلا، تبیین وظایف امام (علیه السلام) و عزم ایشان برای انجام این وظایف، دشمنی و برخی تحریفات صورت گرفته توسّط بنی امیّه، اشاره به نقش رهبریِ فکری امام سجّاد(علیه السلام)، تشریح و توضیح روابط امام با شیعیان خاص، ساماندهی و تربیت شیعیان و فرستادن ایشان به اقصی نقاط جهان اسلام، برخورد شدید امام با عالمان درباری و همچنین استفاده‌ی امام (علیه السلام) از قالب دعا برای انتقال معارف ناب اسلام پرداخته شده است.
در بخش پایانی نیز، جهت تکمیل مباحث و نظرات معظّمٌ‌له در موضوع زندگی امام سجّاد (علیه السلام)، مجموعه مصاحبه‌های مجلّه‌ی پاسدار اسلام با ایشان در سال ۱۳۶۱ آورده شده است.
لازم به ذکر است، پویش «کتابخوانی محرم» به همت مجموعه فرهنگی «کتابرسان» با محوریت کتاب «حماسه امام سجاد (ع)» در حال برگزاری است و مخاطبان می توانند تا 15 مهر ماه، با تهیه‌ی کتاب از سایت انتشارات انقلاب اسلامی به آدرس www.book-khamenei.ir یا سایت مجموعه کتابرسان به آدرس www.ketabresan.net در این مسابقه کتابخوانی شرکت کنند.

ارسال نظرات