۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۸۸۰۳۳
وزیر امور خارجه سوریه:

شکست آمریکایی‌ها در افغانستان مفتضحانه بود

شکست آمریکایی‌ها در افغانستان مفتضحانه بود
فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه گفت: شکست آمریکایی‌ها در افغانستان مفتضحانه بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فیصل المقداد ضمن تاکید بر شکست آمریکا در سوریه و سرتاسر جهان بیان داشت آمریکا و کشور‌های غربی باید بدانند نیرو‌هایی که در افغانستان بسیج کردند شکست فاجعه باری خوردند.

شبکه المیادین افزود: فیصل المقداد در این گفتگو‌ها شکست آمریکا در افغانستان را شکستی مفتضحانه توصیف کرد و گفت: آمریکا در سوریه و در سراسر جهان نیز همچون افغانستان شکستی مفتضحانه خواهد خورد واین درسی سخت برای مزدوران آمریکا و دست نشانده‌های آن در منطقه خواهد بود.

این شبکه تلویزیونی بیان داشت، امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران نیز به نوبه خود تاکید کرد: ایران و سوریه در تلاشند تا نقشه راهی برای توسعه روابط و همکاری‌های تجاری واقتصادی بین دو کشور ایجاد کنند تا بتوانند با تحریم‌های ظالمانه بر این دو کشور مقابله کنند.

وزیر امور خارجه سوریه بعد از این گفتگو و در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: در این گفتگو‌ها اوضاع افغانستان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: شکست آمریکا در افغانستان شکستی مفتضحانه بود و آمریکا در سوریه و سرتاسر جهان این شکست را تجربه خواهد کرد و این شکست درسی سخت برای مزدوران و دست نشانده هایش در منطقه و در جهان خواهد بود.

فیصل المقداد تاکید کرد: تمامی جهان و مقامات ایالات متحده آمریکا به شکل خاص و نیز کشور‌های غربی باید بدانند که نیرو‌هایی که در افغانستان بسیج کردند شکست فاجعه باری خوردند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرد: ایران و سوریه در تلاشند تا نقشه راهی برای توسعه روابط و همکاری‌های تجاری واقتصادی بین دو کشور ایجاد کنند تا بتوانند با تحریم‌های ظالمانه بر این دو کشور مقابله کنند.

امیر عبداللهیان افزود: سوریه و عراق نقش مهمی در ایجاد مقدمات اقتصادی، سیاسی و امنیتی در سطح منطقه دارند.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم تشکیل دولت یکپارچه و متحد در افغانستان راه حلی است که تمامی طرف‌ها باید به آن اهتمام ورزند.

وزیر امور خارجه ایران در پایان خاطر نشان کرد: ماندن نیرو‌های بیگانه در منطقه به ایجاد امنیت و ثبات آن کمکی نخواهد کرد./۹۸۸/ 

منبع: المیادین

ارسال نظرات