۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۶۸۸۱۳۸
نماینده، ولی فقیه در سمنان:

تأمین منابع آبی مورد نیاز، لازمه توسعه همه جانبه استان سمنان است

تأمین منابع آبی مورد نیاز، لازمه توسعه همه جانبه استان سمنان است
سمنان - نماینده ولی فقیه در سمنان خواستار تدبیر مسؤولان جهت تأمین منابع آبی مورد نیاز این استان به عنوان اصلی‌ترین لازمه توسعه همه جانبه شد.
به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار استاندار سمنان با قدردانی از خدمات و تلاش دولت‌مردان در استان اظهار داشت: شهیدان والامقامی همچون رجایی و باهنر بهترین الگو و اسوه برای دولت‌مردان از حیث اخلاص، مردمی بودن، استقامت و خدمت‌گزاری هستند.

وی افزود: استان سمنان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، معدن، صنعت، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها دارد و از طرفی به لحاظ موقعیت جغرافیایی در موقعیت خاصی قرار دارد که می‌توان از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کرد.

نماینده، ولی فقیه در سمنان گفت: مشکل اصلی استان سمنان در مسیر توسعه کم آبی است که باید تدبیری برای رفع این مشکل شود.

حجت‌الاسلام مطیعی بیان کرد: توسعه همه جانبه استان سمنان به تأمین منابع آبی مورد نیاز وابسته است و باید هر چه سریع‌تر در جهت تأمین منابع آبی اقدام شود.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در این دیدار اظهار داشت: امسال به مناسبت هفته دولت در شهرستان‌های مختلف استان سمنان ۴۰۱ طرح با اعتباری به میزان یک هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که سهم طرح‌های افتتاحی از این میزان ۳۱۷ طرح و سهم طرح‌های کلنگ‌زنی نیز ۸۷ طرح است.

وی اظهار داشت: امسال به نسبت سال گذشته در هفته دولت افزایش ۵۰ درصدی طرح‌های افتتاحی در استان سمنان را داشتیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه بیشتر در دست اجرا در استان سمنان اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است، بر مشارکت بخش خصوصی برای اجرای برخی از طرح‌های بزرگ در این استان تأکید کرد.

آشناگر خاطرنشان کرد: با مشارکت و همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی طرح انتقال آب خزر و سد فینسک در راستای تأمین آب استان سمنان آماده اجراست. /۹۷۷/د101/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات