۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۸۷۶۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:

امروز در نقطه تاریخی مسؤولیت نخبگان حوزه و دانشگاه قرار داریم

امروز در نقطه تاریخی مسؤولیت نخبگان حوزه و دانشگاه قرار داریم
سمنان - مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: امروز در نقطه تاریخی مسؤولیت نخبگان حوزه و دانشگاه قرار داریم، باید بکوشیم عالمی باشیم که مرگ او ثلمه‌ای برای جهان اسلام است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عبدالهی در جمع علما و مبلغان ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای سرافراز دشت کربلا، با اشاره به جایگاه رفیع مسجد در فرهنگ و مدیریت جامعه اسلامی اظهار داشت: امروز مسجد در جامعه ما باید درکنار کارکردهای دینی و معنوی، جایگاه مدیریت جامعه اسلامی و چاره اندیشی و رفع مسائلی همچون بالارفتن نرخ طلاق، مشکلات معیشتی مردم و مفاسد اخلاقی باشد.

وی با بیان اینکه امروز هم می توانیم باهم افزایی و وحدت مساجد را به جایگاه دهه ۵۰ و ۶۰ برگردانیم، اضافه کرد: اکنون نیز مساجدی داریم که با تلاش مخلصانه برخی خادمان صدیق دین و مردم جایگاه مطلوبی در مباحث فرهنگی اجتماعی دارند اما نباید فراموش کنیم که نقش شما مبلغان در این تغییر و تحول بسیار مؤثر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نباید ناکارآمدی بعضی از دولت ها در برخی عرصه ها از جمله اقتصاد کشور سبب ایجاد شبهات نظری در اصل آرمان‌های انقلاب شود، تصریح کرد: نمی توان ادعا کرد که بدون حضور مردم می توانیم مسئله ای یا مشکلی را در دین، سیاست یا اقتصاد حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی یادآور شد: امام خمینی(ره) به عنوان یک عالم انقلابی، مبلغی شجاع و رهبری بی بدیل، با هنر و درایت خود مردم و اراده آنها را به عرصه کلان سیاسی کشور وارد کرد، امام با پشتوانه ایمان و اراده ملت استعمارگران را از کشور بیرون راند همانگونه که رهبرمعظم انقلاب در مواجه با فتنه های مختلف با تکیه بر قدرت ایمان و بصیرت مردم آنها را هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ هیأت مذهبی، ۱۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی و بیش از ۱۰۰ موسسه و کانون قرآنی زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان فعالیت می کنند، گفت: قطعاً سازمان تبلیغات اسلامی با نیرو و اعتبارات بسیار اندکی که در اختیار دارد به تنهایی قادر به ایجاد تحول در این عرصه نیست، مردم ما باید مسائل و مشکلات کشور را مسائل و مشکلات خود بدانند و جلودار این مسئولیت پذیری باید همچون گذشته روحانیان و مبلغان باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه، این استان با توجه به ظرفیت بسیار بالا در حوزه معنویت و وجود علما، باید با استوانه های دینی کشور برابری کند، خاطرنشان کرد: استان سمنان با این سطح از تدین و وجود علما و خیران حوزه دین و فرهنگ می تواند همچون گذشته الگو و الگو ساز در این مسیر مقدس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تأکید کرد: امروز در نقطه تاریخی مسؤولیت نخبگان حوزه و دانشگاه قرارداریم، باید بکوشیم آن عالمی باشیم که فرمودند مرگ او ثلمه ای برای جهان اسلام است، نباید در برابر انحرافات و وضعیت فرهنگی جامعه ساکت بنشینیم، باید متوجه موقعیت تاریخی مان باشیم و دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب را دغدغه و نگرانی خود بدانیم./977/پ210/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات